سردرگمی نرخ دلار!

تور لحظه آخری-کاماپرس

قیمت دلار بازار آزاد اولین روز کاری بهمن ماه را افزایشی شروع کرد. این ارز خارجی نسبت به دو روز پیش 0.12 رشد قیمت داشت و به مرز 27 هزار و 990 تومانی رسیده است. در حالی نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.12 درصد کاهش قیمت پیدا کرد و 25 هزار و 419 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز هم دلار در کانال 27 هزار تومانی قرار دارد. این ارز خارجی در محدوده 27 هزار و 200 تومانی با حمایت سنگینی مواجه شده و از طرفی توان شکست مرز 28 هزار و 200 تومانی را هم ندارد. به همین دلیل معامله گران این ارز خارجی نمی‌دانند اکنون زمان مناسبی برای خرید است یا باید دست نگه دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در شرایط حاضر نمی‌توان احساسات معامله گران و فعالان بازار را به طور دقیق مشخص کرد. اخبار مثبت از مذاکرات برجام نیز همچنان ادامه دارد. اما از طرفی جریان مذاکرات آنقدر طولانی شده که بخشی از معامله گران نمی‌توانند منتظر بمانند و در حال ورود تدریجی به بازار هستند.

با این حال تا زمانی که نرخ دلار بین محدوده‌های 27 هزار و 200 تا 28 هزار و 200 تومانی نوسان کند، نمی‌توان انتظار کاهش یا افزایش سنگین قیمتی این ارز خارجی را داشت.

علت گیر افتادن نرخ دلار در کانال 27 هزار تومانی

آمار و ارقام موجود نشان دهنده این است که میزان عرضه دلار در سامانه نیما به 23 میلیارد رسیده است که دلیل آن هم رشد درآمد نفتی کشور در ماه‌های اخیر بوده است. ضمنا طی روزهای گذشته با توجه به انتظارات افراد درباره انجام مذاکرات، شدت معاملات ارزی کاهش زیادی داشته و اغلب افرادی که نیاز حقیقی داشتند در بازار حضور پیدا کردند.

قیمت یورو و پوند هم امروز افزایشی بود. نرخ پوند نسبت به دو روز گذشته 208 تومان بالا رفت و به مرز 38 هزار و 133 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با پنج شنبه قبل رشد 181 تومانی پیدا کرد و 31 هزار و 802 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز