سدشکنی قیمت دلار در بازار امروز

لست سکند

دلار بازار آزاد امروز یک پله دیگر رشد پیدا کرد و به مرز 31 هزار تومانی نزدیک‌تر شد. هم اکنون قیمت دلار نسبت به روز گذشته 0.65 درصد افزایش پیدا کرده و در محدوده 30 هزار و 600 تومانی قرار دارد. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با روز قبل 0.06 درصد کم شد و به مرز 28 هزار و 444 تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخیرا طرف اروپایی بیانیه تندی ارائه داده که باعث افزایش هیجان بازار ارز شده و بدبینی‌ها را نسبت به مذاکرات برجام بیشتر کرده است. طبق این بیانیه سه کشور، فرانسه، آلمان و انگلستان، اعلام کردند که نسبت به اراده ایران برای احیای برجام تردیدهای جدی وجود دارد. این سه کشور معتقدند که ایران چشم انداز احیای برجام را به خطر می‌اندازد. سه کشور مذکور مدعی شده‌اند که در این بسته نهایی، هماهنگ کننده تغییراتی ایجاد کرده که ما را به منتهای انعطاف پذیری قابل انجام رسانده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار بیشتر می‌شود؟

بیانیه به اندازه‌ای در دید معامله گران ارزی مهم ظاهر شد که برخی معتقدند این احتمال وجود دارد روز دوشنبه قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود. در صورتی که بازارساز دخالتی در روند افزایش نرخ دلار نداشته باشد، احتمال رسیدن ان به مرز 30 هزار و 800 تومانی دور از انتظار نخواهد بود. البته لازم به ذکر است که علاوه بر این موضوع، رشد نرخ درهم نیز سیگنالی از افزایش قیمت دلار در روز جاری داده بود.

امروز نرخ پوند و یورو هم بالا رفت. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 0.8 درصد بیشتر شد و به مرز 35 هزار و 510 تومانی رسید. نرخ یورو در مقایسه با دیروز 0.8 درصد بالاتر رفت و در محدوده 30 هزار و 840 تومانی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز