« ساندرو استپ وی » و « سراتو » در بازار چند؟

لست سکند

وضعیت بازار خودرو این روزها به معادله چند مجهولی تبدیل شده که از یک سو قیمت خودروهایی همچون « رنو ساندرو استپ وی » و « سراتو » که زمانی در توان خرید طبقه متوسط بود، نجومی شده و از سوی دیگر خودروهایی همچون پراید و تیبا نیز از توان خرید اقشار کم درآمد دور شده است.

به گزارش کاماپرس، سه سال قبل اگر یک کارمند با سابقه یا مدیر میان رده یا حتی یک کارگر ماهر ، قیمت « رنو ساندرو استپ وی » یا « سراتو » را جویا می شد احتمالا قصد خرید این خودروها را داشت اما تشدید دوباره تحریم ها، تحولاتی در نرخ ارز و بازار خودرو ایجاد کرد که این اقشار فقط از روی کنجکاوی می توانند قیمت این خودروها را بپرسند.

مصرف کنندگان واقعی در بازار خودرو یعنی افرادی که با پس اندازهای خود می خواهند برای رفع نیاز خانوار خودروی سواری خریداری کنند و به این کار قادر هستند هر روز با افت ارزش پول ملی و بالا رفتن قیمت خودرو مواجه می شوند و حق انتخاب آنها به ارزان ترین خودروهای بازار محدود می شود.

در بازار خودرو این روزها فروشندگان هم  قیمت های معقول و منطقی پیشنهاد نمی کنند و گاه درست در هنگام امضا کردن قولنامه از آخرین قیمت دلار مطلع شده و چند میلیونی بر قیمت خودروی خود می افزایند! به این ترتیب تعداد معاملات در این بازار با این شرایط پرنوسان و گرانی سرسام آور به شدت پائین است .

قیمت هایی که روزی در تصور نمی گنجید!

راز آسمان پایتخت

رنو ساندرو استپ وی را در بازار خودرو امروز به قیمت حدود ۴۱۵ میلیون تومان می توان خرید و قیمت سراتو نیز به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده تا معاملات این دو خودرو انگشت شمار و منحصر به افراد معدودی باشد که کماکان قدرت پرداخت چنین مبالغی را دارند.

نگاهی به قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی که رضایت چندانی از کیفیت آنها وجود ندارد نیز خالی از لطف نیست. تصور این که روزی در بازار خودرو برای خرید  پژو ۲۰۷ i دستی  ۲۳۹ میلیون تومان و مدل اتوماتیک این خودرو ۳۳۲ میلیون تومان پرداخت شود، عجیب بود اما این تصور به واقعیت پیوسته است. دنا که زمانی قیمت زیر 50 میلیون داشت اکنون با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان و دنا پلاس با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

همچنین در بازار امروز سمند ال ایکس که خودروی خانوادگی به شمار می رود با قیمت  ۱۵۲ میلیون تومان دارد و سمند سورن با قیمت ۱۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ با قیمت  ۱۶۹ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پرشیا tu۵ با قیمت۲۱۷ میلیون تومان، ، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان، رانا با قیمت ۱۶۸ میلیون تومان و هایما S۷ با قیمت ۶۰۷ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

ارزان ترین هایی که دست گرانی را از پشت بسته اند!

ارزان ترین خودروی بازار یعنی پراید نیز در کانال 90 میلیون و 80 میلیون است به صورتی که پراید  هاچ بک به قیمت ۹۵ میلیون تومان و پراید X۱۳۱ با قیمت ۸۳ میلیون تومان، پراید X۱۳۲ با قیمت ۸۴ میلیون تومان به فروش می رسد. خودروهای جایگزین پراید از جمله تیبا ۲ با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار با قیمت ۹۷ میلیون تومان، ساینا با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرند.

اخبار و گزارش های مهم صنعت خودرو را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “« ساندرو استپ وی » و « سراتو » در بازار چند؟

  1. سرباز امام خامنه ای گفته:

    چشم دولت تدبیر و امید روشن
    آقایون نمیتونید کار مفیدی انجام بدید، جمع کنید برید.
    علی برکت اله

  2. ساعد گفته:

    بوی خیانت از دیدگاه ها با مشام میرسه
    سربازیت تموم نشد… انشالله تا قیام قیامت سرباز باشی و تو بی خبری و جهل خودت دست و پا بزنی.
    این بابا رو هم که ریستون اوکی داده بود و اومد ریس جمهور شد…چی شد حسابا غلط از اب در اومد…
    چرا ازش نمی پرسی کجای کارو اشتباه کرده….

    • علی گفته:

      بوی خیانت از امثال تو میاد.من و امثال این آقا سال ۹۶ که دوباره امثال شما که به اصطلاح …هستن میخواستن دوباره همون غلطی که دوره قبل کردنو بکنن کشتیم خودمونو…
      ولی متاسفانه اکثرهم لایعقلون
      تا قیام قیامت باید چوب کار های شما را بخوریم.

  3. رضا گفته:

    بخدا قسم اگر بخواهند در عرض یک هفته همه چی رو کنترل میکنند آقا اراده ای برای کنترل قیمتها مخصوصا خودرو وجود ندارد؟!پنجمین کشور ثروتمند دنیا باید این ماشین هایبی کیفیت رو مردمانش سوار شوند .من خودم از رزمندگان زمان جنگ بودم تو اون ۸سال جنگ اصلا افزایش قیمت وتورم و گرانی نبود حالا چرا دولت مردان نمیتونند این کار بدین راحتی رو مدیریت کنند. مثل زمان جنگ انقلابی عمل کرده بیان وسط میدون…دست یه مشت دزد وکثافت از خدا بی خبر رو کوتاه کنند. مگر یک انسان چند سال حق حیات و زندگی توام با ارامش و شادی رو داره؟همه چی در انحصار یه قشر خاص است. به داد مردم برسید.

  4. حمید رضا گفته:

    مردم خخخخخ
    واژه ای که مسئولین اصلا نمیدونن چی هست
    فقط موقع انتخابات میان مردم مردم میکنن
    که انشالله مردم دیگه گول این حرفها رو نمیخورن و رای نمیدن
    اونوقت مسیولین میان میگن رای بدیت پوز امریکا رو بزنیم
    خب چرا همیشه ما مردم پوز آمریکا رو بزنیم
    این دفعه خودتون بزنید
    لطفا نظر من رو حذف نکنید
    چون ما مردم خیلی بهمون ظلم میشه و جایی برای زدن حرفمون نداریم جز اینجا

  5. علی گفته:

    گرانی و تورم هیچ ربطی به دلار نداره. اینا همه مدیریت شده هست گه بر سر مردم دارن میارن. جنس تولید داخل چه ربطی به دلار. دلار چرا گران شده؟ اونم نوسانات فقط در ایران؟ بخاطر تحریم؟؟؟؟ اصلا ایران همیشه تحریم بوده. اما دیگه قیمت کالاها و اجناس اینهمه افسار گسیخته نبوده. در هیچ دوره ای ففط الان دارن بیش از حد و بالاترین فشار به ملت. پس چسم و گوش ها باز بشه که فقط و فقط از ماست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز