سامسونگ A12 پرطرفدارترین گوشی ثبت شده در ادتریس

ژیوار

گزارش جامع موبایل مارکتینگ ایران با استفاده از داده‌های گزارش سالانه ادتریس و با بررسی 160 میلیون دستگاه ثبت شده در هفت دسته اپلیکیشنی شامل اپلیکیشن‌های مالی، آموزش، ابزار، پخش فیلم، بازی، خرید و سبک زندگی منتشر شد.

به گزارش کاماپرس، بر اساس این گزارش، تا پایان سال 1402، بیش از 700 اپلیکیشن، بیش از 600 میلیون کلیک، بیش از 145 میلیون نصب و یک میلیارد نمایش در ادتریس (پلتفرم اتریبیوشن و آنالیتیکس موبایلی) به ثبت رسیده است.

میانگین نرخ تقلب نصب 5 درصد بوده است

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که تعداد کل تقلب‌های ثبت شده در سال گذشته بیش از یک میلیون نصب تقلبی بوده و میانگین نرخ تقلب در ایران 5 درصد بوده است. بیشترین نرخ تقلب در سال 1402 در دسته «خرید» بوده و رایج‌ترین نوع تقلب Click Injection بوده است. نتایج این گزارش همچنین نشان می‌دهد که با تشخیص تقلب برای کسب‌وکارها بیش از 5 میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی ایجاد شده است.

A12 پرطرفدارترین گوشی سامسونگ

از مجموع دستگاه‌هایی که در ادتریس ثبت شده، بیشترین تعداد دستگاه متعلق به برند سامسونگ و پرطرفدارین مدل گوشی سامسونگ A12 است. اکثر گوشی‌های ثبت‌شده هم از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنند.

گلکسی A12/ کاماپرس

دریان سفر امید

اپراتورها/ کاماپرس

سهم بالای استفاده از اینترنت موبایل

یافته‌های این گزارش همچنین نشان می‌دهد کاربران، چه در زمان نصب یک اپلیکیشن چه در زمان استفاده از آن، بیشتر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. در واقع، هنگام نصب اپلیکیشن میزان استفاده از اینترنت همراه 69 درصد و میزان استفاده از اینترنت ثابت 30 درصد است. در زمان استفاده از اپ نیز میزان استفاده از اینترنت موبایل 62 درصد و میزان استفاده از وای‌فای 37 درصد است.

بیشترین تقلب موبایلی مربوط به کدام بخش است؟

در گزارش ادتریس با اشاره به اینکه «تقلب در نصب موجب هدر رفتن بودجه تبلیغاتی می‌شود و با ایجاد تغییر در داده‌های شما، می‌تواند باعث گمراهی شود» در لحظه تقلب را شناسایی و از داده‌ها و بودجه تبلیغاتی شما محافظت می‌کند.

انواع تقلب‌های تبلیغاتی‌ای که از طریق ادتریس قابل تشخیص است شامل Click Injection، Click Capping، Anonymous IP، Wrong Signature، Missing Signature، Suspicious Signature و Distribution Modeling می‌شود.

انواع تقلب/ کاماپرس

در میان انواع این تقلب‌ها سهم Click Injection نزدیک به 82 درصد، Suspicious Signature نزدیک به 7 درصد وClick Capping نزدیک به 6 درصد است.

همچنین در دسته‌بندی اپلیکیشن‌های مختلف 10 درصد از کل نصب‌های مربوط به اپلیکیشن‌های خرید، نصب تقلبی بوده‌اند. در دسته‌های پخش فیلم، ابزار و آموزش 8 درصد نصب تقلبی وجود داشته و در اپلیکیشن‎‌های مرتبط با موضوع سبک زندگی 7 درصد نصب تقلبی در سال 1402 ثبت شده است.

تبلیغات موبایل/ کاماپرس

با توجه به نمودار، در سال 1402 از ابتدای تابستان تا اوایل زمستان روند رو به رشدی در میزان تبلیغات مشاهده می‌شود که نقطه اوج آن در ماه دی است. علت این رشد را می‌توان با کمپین‌های متعدد مانند شب یلدا و بلک فرایدی در این بازه زمانی مرتبط دانست.

نمودار/ کاماپرس

استقبال دسته بازی و سبک زندگی از تبلیغات

در سال 1402، دسته بازی رشد قابل توجهی در تمایل به تبلیغات برای جذب کاربر جدید داشته است. دسته بازی 462 درصد و دسته سبک زندگی 346 درصد بیشتر از سال 1402 تمایل به تبلیغات داشته‌اند. نکته قابل توجه دیگر کاهش میزان تبلیغات در سه دسته آموزش، خرید و ابزار نسبت به سال 1401 است که به‌ترتیب 72 درصد، 65 درصد و 44 درصد کمتر تمایل به تبلیغات داشته‌اند.

کاربران در چه روزهایی به اپلیکیشن‌ها سر می‌زنند؟

بخش دیگری از این گزارش به بررسی رفتار کاربران پرداخته است. توزیع میانگین به ازای هر کاربر در روزهای هفته نشان می‌دهد «اکثر مردم در روزهای پایانی هفته در حال استراحت و یا مسافرت هستند، به همین منظور میانگین به ازای هر کاربر در روزهای پایانی هفته رو به کاهش است و به عبارتی کاربران کمتر به اپلیکیشن سر می‌زنند. این نمودار به مارکترها کمک می‌کند که در چه روزهایی از هفته کمپین خود را اجرا کنند.

علاوه بر این، یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد اپلیکیشن‌ها به‌طور میانگین در روز ابتدایی بعد از نصب قریب به 80 درصد از کاربران خود را از دست می‌دهند. این نرخ در روزهای بعدی شدت کمتری دارد و تا هفت روز اول به عددی نزدیک به 10 درصد بازگشت به اپلیکیشن می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن‌ها بیشتر به حفظ کاربر تمایل دارند

در بخش دیگری از این گزارش شاخص نرخ رشد از حاصل تقسیم نصب ماهانه بر تعداد کاربر فعال ماهانه به دست آمده است. این شاخص نشان می‌دهد در سال 1402 در مجموع، اپلیکیشن‌ها تمایل بیشتری به نگه‌داشتن مشتری پیدا کرده‌اند تا اینکه در پی جذب مشتری جدید باشند.

شاخص نرخ رشد نیز نشان‌دهنده تمایل هر دسته از اپلیکیشن‌ها به رشد و توسعه کاربران جدید است. در این گزارش اشاره شده است که «کمتر بودن این مقدار لزوماً به معنی رشد کمتر نیست؛ بلکه می‌تواند به معنی تمرکز اپلیکیشن بر بازگرداندن کاربران خود باشد.»

یافته‌های مربوط به شاخص نرخ رشد نشان می‌دهد دسته بازی (با 54 درصد) با اختلاف بیشترین میزان توسعه کاربر را داشته است. سبک زندگی (با 32 درصد) و پخش فیلم (با 31 درصد) در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی است، ادتریس به عنوان رهبر بازار ترکرهای داخلی داده‌های امن، دقیق و معتبر در اختیار صاحبان اپلیکیشن قرار می‌دهد. ادتریس تقلب در نصب را شناسایی و بهترین و موثرترین شبکه تبلیغاتی برای نصب اپلیکیشن را مشخص می‌کند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز