زن سرآشپز ایرانی با غذاهای 1/3 میلیونی در میان برترین سرآشپزهای دنیا (تصاویر)

هفت صبح نوشت: در فاصله دو هفته مانده به برگزاری مراسم مت گالا – بزرگترین رویداد بخش مد و فشن – مشخص شده که یک زن سرآشپز ایرانی هم بین 10 سرآشپز برگزیده این مراسم حضور دارد که قرار است در یک مراسم مجلل از مهمانان مشهور این مراسم پذیرایی کنند.

به گزارش کاماپرس به نقل از روزنامه هفت صبح؛ مت گالا در حقیقت بزرگترین رویداد بخش مد و فشن در دنیاست که از سال 1948 مرتب درموزه هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می شود. پارسال البته به علت شیوع کرونا این مراسم لغو شد و امسال برگزاری آن از سرگرفته می‌شود. در این مراسم چهره‌های مشهوری از بازیگران و خواننده ها و سلبریتی های بین المللی دور هم جمع می شوند و در حاشیه آن هنرمندان و طراحان دنیای مد هم به جمع آوری کمک های مالی برای انستیتوهای طراحی لباس اقدام می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار جذاب روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

در واقع اکثر لباس های جنجالی و عجيبی که هر سال می بینید در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد، در همین مراسم و به وسیله سلبریتی های مشهور رونمایی می شود. رفتارهای نمایشی و متظاهرانه هم طبعا بخش جدایی ناپذیر این مراسم است که اغلب بین کاربران بازخورد منفی هم پیدا می کند.

درخشش نسیم علیخانی با رستوران سفره در بروکلین نیویورک

یک سرآشپز مشهور به نام مارکوس ساموئلسون مامور تشکیل تیمی10 نفره شده برای تهیه یک منوی مفصل با غذاهای گیاهی. یکی از سرآشپزهایی که او انتخاب کرده هم یک زن ایرانی است به نام نسیم علیخانی. او از 3 سال پیش رستورانی به نام« سفره » در منطقه بروکلین نیویورک راه اندازی کرده که مورد توجه غیرایرانی‌های نیویورک هم قرار گرفته و در همین فاصله کوتاه از تاسیس به رتبه بالایی بین رستوران‌های محبوب نیویورک دست پیدا کرده است.

آریاک سفر

نسیم علیخانی در حال حاضر 61 ساله است. او در ایران در رشته حقوق تحصیل کرده و حالا چهار دهه از مهاجرت او به آمریکا می گذرد. از نسیم علیخانی مصاحبه های متعددی در رسانه های آمریکایی منتشر شده که تعریف می کند سال ها درگیر شغل هایی مثل پرستاری از کودکان و پیشخدمتی بوده تا اینکه مغازه کپی راه اندازی می کند و به مدت 8 سال سرگرم اداره آن می شود.

نسیم علیخانی شرح می دهد که در تمام این سالها فقط برای اطرافیان و اعضای خانواده خودش آشپزی می کرده و همه به او می گفتند تو چرا رستوران تاسیس نمی کنی؟ در این زمان او به این فکر می افتد چرا غذای ایرانی باکیفیت در نیویورک پیدا نمی‌شود؟

اخبار و گزارش های پربازدید را بخوانید:

فکر راه اندازی رستوران اما در این مرحله به جایی نمی رسد چون خانواده آنها صاحب دو فرزند دوقلو می شود و نسیم چند سال فقط خانه داری می کند. بعدتر اما ایده راه اندازی رستوران را او همراه با همسرش پی می گیرد و بعد از شش سال تلاش در سال 2018 موفق می‌شوند رستوران سفره را را ه‌اندازی کنند.

طبخ آش و کوفته و قلیه ماهی برای آمریکایی ها!

رستورانی که به گفته خود نسیم علیخانی حتی در دوران پاندمی کرونا هم توانسته پرسنلش را حفظ کند. رستوران نسیم علیخانی غذاهایی مثل قلیه ماهی، میرزا قاسمی، باقالی پلو با ماهیچه در کنار سالاد شیرازی و شامی و آش و کوفته گنجانده شده که قیمت پذیرایی از هر نفر در آن بین 31 تا 50 دلار – 800 تا 1 میلیون و 300 هزار تومان – گزارش شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار جذاب روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “زن سرآشپز ایرانی با غذاهای 1/3 میلیونی در میان برترین سرآشپزهای دنیا (تصاویر)

    • ana گفته:

      تو ایران میموند الان مهمترین کارش نگهداری از نوه هابودو فرستادن ترشی و مربا و سبزی سرخ شده برای دختر یا عروس

  1. همنوع گفته:

    سلام
    لطفا بیاید به کمپ حمایت از بیماران روانی بپیوندید‌. متاسفانه تعداد زیادی از بیماران روانی در سطح شهر رها شده‌اند و خانواده توان نگهداری از انها را ندارد و هیچ نهاد حمایتی و دولتی هم از بیماران روانی حمایت و نگهداری نمیکند و محلهای نگهداری برای انان وجود ندارد. لطفا همیاری کنید تا این معظل بزرگ ساماندهی بشود.

  2. هوشنگ. شریعتی گفته:

    خدا به ایشان عمر باعزت عنایت کند. واقعا”دست مریزادباین بانوی کارآفرین ایرانی وخوش ذوق. کباب کوبیده ی مخصوص ایرانی هم تهیه کنند. آمریکا را دیگه تخته کرده اند.

  3. هوشنگ. شریعتی گفته:

    واقعا”دست مریزادباین بانوی کارآفرین ایرانی وخوش ذوق. کباب کوبیده ی مخصوص ایرانی هم تهیه کنند. آمریکا را دیگه تخته کرده اند.

  4. شهروند مسئول گفته:

    درود بر افتخار ایرانی خانم نسیم علیخانی-در خصوص بیماران روانی صحبت شد جا داره در اینجا یادی هم از بیماران اوتیسم بشه بیمارانی که با این اختلال دست پنجه نرم می کنند حقیقتا مظلومند چرا که ابتدا به ساکن اطلاعات جهانی در مورد این اختلال بسیار ناچیز هست و درمان بسیار طولانی و فوق العاده هزینه بری رو داره و که بیش از ۹۵ درصد منجر به ازهم پاشیدگی خانواده های طیف اتسیم میشه و تحت هیچ گونه پوششی نیست اوتیسم اختلالی به شدت پیش رونده هست که با عبور از یک مرحله فرد هیچگاه هیچگاه به مرحله قبلی بر نمیگرده و در واقع نوعی سیاه چاله در زندگی یک فرد هست لطفا ضمن حمایت از این افراد اطلاعات خودمون در مورد اوتیسم بالا ببدیم

  5. مهری گفته:

    آفرین وصدآفرین به این شیرزن ایرانی انشالله که همیشه موفق باشه خوشحالم که اسم یک هم وطن این قدر موفقیت آمیز مطرح میشه خوشحالم

  6. مهری گفته:

    کاش منم میبرد تو رستورانش آشپز میشدم ،دست پختم خیلی خوبه همه میگن و آشپزی رو هم دوست دارم خیلی دلم میخواد رو پای خودم بایستم و توانایها مو نشون بدم

  7. بنیامین گفته:

    خداوند هدایتش کنه تا با اسلام از دنیا بره و کاش با این سلیقه و پشتکار که ایشون دارن با حجاب اسلامی به نام یک ایرانی مسلمان مشهور میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز