ریزش 19 هزار واحدی شاخص؛ آغوش چهارراه استانبول بازتر شد!

ژیوار

شاخص بازار سرمایه در حالی با ریزش 19 هزار واحدی امروز خود، امید سهامداران به بهبود اوضاع در بورس را ناامید کرد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، مقصد بعدی نقدینگی مردم را بازار طلا و ارز معرفی کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته شاخص کل بورس با ریزش 30 هزار واحدی به زیر یک میلیون رسید؛ سد مقاومتی که پس از مدت‌ها تلاش شکسته شده بود. با این حال، بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند امروز صف‌های فروش از بازار جمع شده و متولیان بازار و حامیان آن اقدامات حمایتی خود را برای احیای بازار انجام دهند اما این مهم محقق نشد تا با ریزش 19 هزار واحدی شاخص در معاملات امروز، پیش‌بینی کارشناسان برای گسیل نقدینگی به سوی بازار ارز و طلا یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شود.

مسکن، طلا و ارز؛ مقصد جدید نقدینگی؟

ریزش‌های سنگین بازار سرمایه در حالی ادامه دارد که تحلیلگران بورسی نسبت به خروج نقدینگی که طی 33 ماه اخیر و به تدریج وارد بازار شده، هشدار داده‌ و تاکید دارند اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، قطعا بازارهایی مانند مسکن، طلا و ارز با موج شدیدی از سرمایه‌گذاری‌ها روبرو خواهند شد.

دولت زیر ذره‌بین فعالان بازار

برخی کارشناسان می‌گویند، اگر دولت قصد حمایت واقعی از بازار سرمایه را دارد، الان بهترین زمان برای نشان دادن این حمایت است؛ چراکه مردم و صاحبان سرمایه به پشتوانه حمایت‌های دولت، بخش عمده‌ای از سرمایه‌های خود را وارد این بازار کرده‌اند.

دریان سفر امید

تازه‌واردانی که معادلات را بر هم زدند

این در حالیست که تحلیل‌گران پیش‌بینی روند بورس طی روزهای آینده را بسیار دشوار می‌دانند؛ آن‌ها معتقدند با توجه به ورود افراد ناآشنا به سازوکار بازار سرمایه و تصمیم‌گیری‌های هیجانی آن‌ها در برابر اتفاقات مختلف، دیگر نمی‌توان شرایط بازار را حتی از یک ساعت قبل، پیش‌بینی کرد.

پایان پیام

نهال گشت
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز