رونمایی از پهپاد نظامی جدید ترکیه (ویدیو)

پهپاد پیشرفته نظامی ترکیه که قزل آلما نام دارد، سرانجام مراحل آخر تولید را پشت سرگذاشت و از آن رونمایی شد. با در نظر گرفتن این که در آینده نبردهای هوایی در قلمرو پهپادها و جنگنده های بدون سرنشین خواهد بود، پهپاد قزل آلما به طور کامل در داخل ترکیه ساخته شده است و در آینده نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که پهپاد قزل آلما را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پهپاد جنگی قزل آلما با سرعت صوت حرکت می کند و تمامی قطعات الکترونیکی و مکانیکی آن در داخل ترکیه ساخته شده است. این پهپاد از سطح مقطع راداری کمی برخوردار است و وزن آن به 6 تن می رسد. این پهپاد می تواند 1500 کیلوگرم مهمات با خودش حمل کند و بیش از 150 کیلومتر برد دارد. قزل آلما می تواند تا 5 ساعت در آسمان بماند.

پهپاد قزل آلما از یک موتور توربوفن استفاده می کند که سرعت آن را به 0.8 ماخ (نزدیک به سرعت صوت) می رساند و قرار است در آینده با سرعت مافوق صوت نیز قادر به پرواز باشد. آنتن SATCOM که روی این پهپاد نصب شده است امکان کنترل آن از طریق ماهواره را میسر می سازد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

22 دیدگاه برای “رونمایی از پهپاد نظامی جدید ترکیه (ویدیو)

    • مهستی گفته:

      همه کشورها بده بستان نظامی دارند اگر ساخت و مونتاژ راحت بود همه کشورهای غیر تحریم باید میتونستن براحتی بسازن قطعا وقتی خود روسیه قطعات پیشرفته از غرب وارد می‌کنه و صنعت هوانوردی اش الان به مشکل خورده ترکیه که سهل هیچ کشوری جز آمریکا و ژاپن توان ساخت جنگنده از صفر تا ۱۰۰ نداره حتی ایران بسیاری قطعات پیشرفته را از بازار سیاه وارد می‌کنه

  1. سعید گفته:

    اینا فکر کردن یه پهپادی شبیه جنگنده f22یا f35 بسازن دیگه خیلی شاهکار کردن
    درصورتی که اینم مثل بیرقدارشونه که تو اوکراین روسیه روزی صد تا ازشون شکار می‌کنه
    تازه اون کوچیک تره اما این دیگه شکار راحت تری برای پدافند هوایی هستش
    بعدشم این کشور بوقلمون صفت چه چیزی رو خودش به تنهایی تونسته تولید کنه که این دومیش باشه؟!
    قطعات اصلی اینم مثل بیرقدار از خارج میاد و اینا فقط سرهمش میکنن

  2. محمد گفته:

    اولا این جناب اردو خان سوسکو زنگ میکنه جای قناری مسازه چون هر قطعه ایش از یک کشور اومده دوم مگه تورکیه کم آدم خوب داره که اردوخان همشو بیرون کرده وبیشترین کاری که با این پهباد اشتراکی ۱۰ کشور فقط جوانان کرد را میکشه ومخالفین اردوغان را .

    • مهستی گفته:

      تا حالا کلا ترکیه ۹۵ تا بیرقدار صادر کرده کجا روزی ۱۰۰ تا شکار میشه ازش اگر اینطور بود اینهمه کشور صف نمی‌کشیدن برای خرید همین امروز هم رومانی ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۹ تاش درخواست کرد شما به حرف دروغ روسیه گوش نکنید بجز یک مورد تا حال چرا لاشه بیرقدار نشون ندادن ؟ فقط ۳ تا بیرقدار سرنوشت جنگ لیبی و ۸ تاش در آذربایجان علیه ارمنستان بکار رفت مگه پرایده روزی ۱۰۰ تا بسازن

  3. محسن گفته:

    لو رفتن استفاده از تجهیزات آمریکا و کانادا در ساخت پهپاد به اصطلاح بومی و وطنی بایرکتار باعث احضار مسولین به کنگره آمریکا شد. فقط جهت اطلاع!

  4. مهران گفته:

    ترکیه در مورد پهباد قبلی خود هم ادعا کرد که همه قطعاتش در ترکیه ساخته می‌شود که البته بعدا مشخص شد که اکثر قطعات پهبادهای تولید ترکیه از کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا وارد می‌شود.

  5. H گفته:

    ترکیه و ایران پشت پرده با هم متحدن و دلایل زیادی این اتحاد رو محکم میکنه. ماجرای قطر رو یادتونه که همون زمان که همه میگفتن ایران و ترکیه دشمن هستن و قطر محد تربیت تروریست‌های ضد ایرانیه ترکیه و ایران از قطر حمایت کردن. سیاست پیچیدست

  6. ارسلان گفته:

    ما باید هرکشوراسلامی که پیشرفت میکنه خوشحال باشیم نه اینکه حسودی کنیم
    تازه تورکهاثابت کردند مردمانی ضعیف کش نیستند وبادوستان وهسایگان خودرابطه خوبی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز