روغن مایع در بازار فراوان است/ کمبود روغن نباتی جامد به زودی رفع می‌شود

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی اجبار مشتریان به خرید سایر کالاها همراه با روغن را تکذیب می کند. به گفته او روغن مایع به میزان کافی در بازار وجود دارد و نیازی به این کارها نیست.

به گزارش کاماپرس، کمبود روغن در یکی دو ماه گذشته با حواشی زیادی همراه بود. از اجبار مشتریان به خرید جنسهای کم طرفدار تا فروش روغنهای جامد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی در بعضی از شهرهای ایران. با این حال قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی معتقد است روغن مایع به میزان کافی در بازار وجود دارد و فقط عرضه روغن نباتی حلبی 4.5 و 16 کیلوگرم با کمبود روبه رو شده است که به اعلام وزارت صمت این مشکل به زودی حل می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حسنی همچنین در پاسخ با این سوال که به دلیل کمبود روغن برخی از فروشندگان مواد غذایی مردم را مجبور به خرید آن همراه با سایر کالاها می کنند، می گوید:« این موضوع کذب است چرا که همکاران ما برای خروج از رکود پاسخگوی مشتریان خود بدون قید و شرط هستند، ضمن اینکه کمبودی در بازار روغن نیست که مشتریان مجبور به این کار شوند.»

او با تاکید بر اینکه بازار مواد غذایی وارد رکود شده است، می گوید:« دو عامل برای رکود در بازار محصولات غذایی وجود دارد که هر دوی آن ها مربوط به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است. در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت چند برابری در مواد غذایی بودیم که با سطح درآمد مردم همخوانی ندارد.»

آریاک سفر

به گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از یک طرف توان خرید مردم برای کالای اساسی کاهش یافته و از طرف دیگر بنکداران به دلیل اینکه اجناس خود را گران خریده‌اند حاضر به کاهش قیمت نیستند که ماحصل این دو عامل، رکود در بازار مواد غذایی است.

حسنی در ادامه به ایلنا می گوید:« در این میان هر دو طرف حق دارند چراکه یک طرف توان خرید خود را از دست داده و طرف دیگر نگران زیان است. پیش بینی من این است رکود که اکنون آغاز شده تا ایام منتهی به نوروز ادامه داشته باشد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز