روغن آرگان چه فوایدی برای مو دارد؟

فواید روغن آرگان-کاماپرس
ژیوار

روش‌های مراقبتی متعددی برای حفاظت از موها وجود دارد که روغن‌های گیاهی یکی از قابل‌ اعتمادترین روتین‌ مراقبتی موها محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، روغن آرگان به نام طلای مایع شناخته می‌شود و از میوه درختی به نام آرگان در کشور مراکش به دست می‌آید. روغن آرگان خواص متعددی دارد و می‌تواند علاوه بر تغذیه و درخشش مو، تا حد زیادی سلامت موها را تضمین کند. روغن آرگان بر خلاف روغن نارگیل یا زیتون، تا حد زیادی می‌تواند موها را آبرسانی و ترمیم کند و استفاده از آن باعث چرب شدن یا سنگینی تارهای مو نمی‌شود. با این حال، قیمت روغن آرگان خالص ارزان نیست و معمولا از آن در ساخت‌ سرم‌های آرگان محافظت از مو استفاده می‌شود.

در این گزارش، خاصیت‌ها و فواید استفاده از روغن آرگان در روتین مراقبتی مو بررسی شده است.

کاهش پوسته پوسته شدن و شوره

روغن آرگان حاوی ویتامین A و D و اسیدهای چرب است. این مواد نقش زیادی در مرطوب کردن پوست سر و از بین بردن خشکی سر دارند؛ به همین دلیل استفاده از روغن آرگان در فصول سرد برای مرطوب کردن پوست سر و جلوگیری از ایجاد شوره نقش مهمی دارد. همچنین روغن آرگان نقش زیادی در کاهش التهاب سر داشته و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. برای تاثیر بیشتر، توصیه می‌شود که روغن آرگان روی پوست سر ماساژ داده و بعد از یک شب شسته شود تا با نفوذ به قسمت‌های عمیق‌تر، تاثیر بیشتری داشته باشد.

فواید روغن آرگان-کاماپرس

دریان سفر امید

حفاظت از گرمای شدید

روغن آرگان به خوبی می‌تواند موها را تغذیه و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کند. این روغن معجزه‌گر می‌تواند به خوبی از موهای افرادی که مدت زیادی در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، حفاظت کند. همچنین از این روغن می­توان قبل از سشوار کردن و براشینگ یا استفاده از وسیله‌های حرارتی استفاده کرد، چرا که روغن آرگان یک لایه محافظی در موها ایجاد و از سوختگی آنها جلوگیری می‌کند. مواد مغزی این روغن به خوبی موهای وز و خشک را نرم و درخشان می‌کند.

آبرسانی مو

مزیت روغن آرگان نسبت به انواع روتین‌ مراقبتی مو، بافت نرم و سبک و بدون چربی آن است که به خوبی به اعماق تار مو نفوذ و موها را درخشان‌تر می‌کند. همچنین بر خلاف سایر ماسک‌ها و کرم‌های مو، قابلیت استفاده از روغن آرگان در ریشه‌ مو وجود دارد و باعث ریزش آن نمی‌شود. در صورتی که تارهای مو به اندازه کافی آبرسانی شده باشد، دچار خشکی و شکنندگی نمی‌شوند.

جلوگیری از ریزش مو

روغن آرگان حاوی مقادیر زیادی از ویتامین سی است که می‌تواند تا حد زیادی به رشد و تقویت فولیکول‌های مو کمک و از ریزش جلوگیری کند. استفاده مداوم از روغن آرگان در ریشه موها از طاسی سر و ریزش مو جلوگیری می‌کند و بعد از مدتی باعث رشد موهای جدید می‌شود.

فواید روغن آرگان-کاماپرس

درمان و جلوگیری از موخوره

روغن آرگان دارای مولکول‌های کوچک‌تری نسبت به سایر روغن‌ها است و به همین دلیل به میزان بیشتری جذب تارهای مو می‌شود. استفاده از روغن آرگان در روتین مراقبتی مو می‌تواند تا حد زیادی موخوره‌ها را ترمیم کند. همچنین این روغن به دلیل از بین بردن خشکی تارهای مو، از ایجاد موخوره‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند. در بسیاری از موارد، روغن نارگیل نیز می‌تواند در از بین بردن خشکی مو موثر باشد، ولی نمی‌تواند از ایجاد گره در موها و در نتیجه ایجاد موخوره ممانعت کند.

جلوگیری از عفونت پوست سر

خاصیت آنتی باکتریال روغن آرگان باعث سلامت پوست سر می‌شود و در نتیجه از شوره‌هایی که به علت عفونت‌های پوستی ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

براق و درخشان شدن موها

روغن‌ آرگان برای هر نوع موی صاف، فر و رنگ‌شده قابل استفاده است و باعث درخشش و براق شدن موها می‌شود. این روغن به ویژه برای افرادی که موهای خود را کراتین یا بوتاکس می­کنند، بسیار مناسب است و می‌تواند به ماندگاری کراتین و صاف‌تر شدن موها قبل از سشوار کشیدن کمک کند.

آکادمی و سالن “زینب مولایی”

 سالن زیبایی زینب مولایی در تهران، یکی از بهترین و معتبرترین آرایشگاه‌ها برای آموزش رنگ مو و زیبایی مو محسوب می‌شود. همچنین سایر خدمات زیبایی ناخن و کراتین در این مجموعه ارائه می‌شود. در صورتی که افراد تمایل به آموزش هر یک از خدمات رنگ و زیبایی و احیای مو داشته باشند، می‌توانند برای آموزش حضوری یا مجازی از طریق این مجموعه اقدام کنند و جدیدترین متدها و تکنیک‌های روز را یاد بگیرند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://zeynabmolaei.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز