روش جالب کاشت طالبی در منزل (ویدیو)

همان طور که خودتان بهتر می دانید طالبی هایی که در میوه فروشی و سوپرمارکت ها عرضه می شوند به هیچ عنوان طعم و بو و تازگی طالبی هایی که در خانه پرورش یافته اند را ندارند. برای کاشتن طالبی به فضای زیادی نیاز نیست و حتی می توانید آن ها را در بالکن منزل تان نیز بکارید. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که روش کاشت و پرورش طالبی خانگی را به شما آموزش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، طالبی ریشه های بلندی دارد و به راحتی نمی توان آن را جا به جا کرد، بنابراین بهتر است بذرها را مستقیم در داخل گلدان بکارید. در فصل بهار و در شرایطی که بهتر است دمای هوا حدود 19 درجه سانتیگراد و یا بالاتر باشد، 3 تا 4 بذر را در داخل گلدان مورد نظرتان بکارید.

بین 6 تا 12 روز طول می کشد که بذرها جوانه بزنند. وقتی جوانه ها قدری رشد کردند، آن ها را هرس کنید به طوری که در هر گلدان فقط ساقه های ضخیم و محکم باقی بمانند. گلدان ها باید در مکانی قرار بگیرند که به آن ها آفتاب بخورد و بهترین دما برای رشد طالبی ها بین 18 تا 30 درجه سانتیگراد است.

راز آسمان پایتخت

در مورد نوع خاک باید گفت که خاک های ماسه ای بهتر هستند. وقتی آب به خوبی از داخل گلدان زه کشی بشود و هوا در آن جریان داشته باشد، گیاه بهتر رشد خواهد کرد. اضافه کردن کود حیوانی نیز بافت خاک را مناسب تر خواهد کرد و پیوسته مواد مغذی در اختیار گیاه قرار خواهد داد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببنید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز