روش تشخیص عینک خلبانی ریبن اصل از تقلبی

ریبن
تورهای مسافرتی لحظه آخر

برند ریبن در سال 1937 عینک خلبانی خاص خود را برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا تولید کرد. عینک خلبانی دارای بالاترین درجه کیفیت و بیشترین حفاظت از چشم در برابر پرتوهای مضر نور خورشید مانند اشعه فرابنفش است.

به گزارش کاماپرس، عینک ریبن اصل خلبانی از اولین نمونه‌های ساخته شده شرکت ریبن بود که در سال‌های متمادی طراحی خود را حفظ کرده است. با اینکه عینک ریبن در سال 1999 به شرکت ایتالیایی لوکساتیکا منتقل شد، اما هنوز ظرافت و زیبایی خاص خود را دارد.

در این گزارش هفت تفاوت عینک خلبانی اصل و تقلبی بررسی شده است.

شماره‌ی مدل عینک خلبانی

روی دسته‌ عینک ریبن خلبانی اصل، شماره سریال و شماره ساخت آن حک شده است. برای بررسی اصالت عینک آفتابی می‌توان با استفاده از شماره‌ ساخت و سریال، در وبسایت رسمی شرکت ریبن اقدام به استعلام اصل یا تقلبی بودن آن کرد.

ریبن

لنز و ویژگی‌های عینک خلبانی

مهم‌ترین بخش عینک خلبانی، عدسی آن بوده که از جنس کریستال سنگی است. با ضربه زدن به لنز می‌توان جنس اصل عینک آفتابی را به خوبی تشخیص داد. قیمت عینک ریبن اصل سنگی به علت کیفیت ساخت بالای لنز آن معمولا بالاست. همچنین با استفاده از این عینک آفتابی، چشم در برابر نور شدید خورشید خسته نمی‌شود؛ چراکه تیرگی استاندارد عدسی باعث می‌شود مردمک چشم در حالت عادی باز بماند. دید در عینک خلبانی از پشت لنز کاملا واضح و با کمترین تغییر رنگ خواهد بود.

اندازه‌ عدسی و استاندارد UV400 عینک خلبانی

براساس تحقیقات انجام شده، پرتوهای فرابنفش می‌توانند از اطراف لنزهای کوچک به چشم آسیب بزنند؛ درحالیکه عینک خلبانی با اندازه‌ استاندارد خود دید محیطی کامل و محافظت خوبی از چشم ایجاد می‌کند و به همین خاطر عینک خلبانی بهترین حفاظت را در برابر پرتوهای مضر نور خورشید دارد؛ چراکه دارای بالاترین استانداردUV400  در کیفیت بالای عدسی‌هایش است.

 کیفیت ساخت عینک خلبانی

برند ریبن برای کلیه‌ محصولات خود از قالب‌های یکپارچه استفاده می‌کند تا کیفیت کار خود را بالا ببرد؛ به طوریکه در قسمت‌های مختلف حتی درز قالب‌ریزی قابل مشاهده نبوده و خطوط حاصل از آن قابل لمس یا دیدن نیست؛ در حالیکه در نمونه‌های تقلبی، این خطوط را می‌توان با لمس کردن یا زیر نور تشخیص داد. عینک خلبانی دارای فلز مستحکم و با کیفیت در دسته‌ها و فریم است که مقاومت و طول عمر آن را بالا می‌برد. در عین حال، وزن عینک باید به خوبی حس شود و سبکی بیش از حد یا شکنندگی، نشانه تقلبی بودن عینک آفتابی است.

دسته‌‌ عینک خلبانی

روی دسته‌های عینک خلبانی اصل انواع تست‌های مقاومت و کارکرد انجام شده است؛ به همین خاطر این عینک‌ها بسیار راحت و  باکیفیت هستند. دسته‌ عینک آفتابی باید راحت باز و بسته شود و خیلی سفت یا شل نباشد. روی دسته‌ عینک اصل خلبانی عبارت‌ Ray.Ban MADE IN ITALY R CE با رنگ سفید و خوانا را می‌توان مشاهده کرد؛ در حالیکه در عینک ریبن تقلبی، این نوشته سفید رنگ وجود ندارد یا خوانا نیست. مدل، رنگ و اندازه عینک نیز روی دسته عینک خلبانی حک شده است.

لوگوی عینک خلبانی

لوگوی خاص برند ریبن به صورت پیوسته روی عدسی عینک به طور کاملا واضح، دقیق و حرفه‌ای چاپ شده است که به راحتی پاک هم نمی‌شود و معمولا با فونتی درشت می‌توان آن را در قسمت‌های مختلف عینک دید. روی عدسی عینک ریبن خلبانی نیز حروفRB  در امتداد دسته‌ها با لیزر حکاکی شده است. لوگوی عینک ریبن حتی روی جاعینکی و دستمال مخصوص عینک خلبانی نیز به کار رفته است.

ریبن

پدهای بینی عینک خلبانی

جنس این پدها معمولا از نوعی پلاستیک مرغوب و خیلی نرم است که در هنگام استفاده به راحتی روی بینی قرار می‌گیرند تا فشار و سنگینی خاصی را روی آن وارد نکنند. در عینک خلبانی اصل حروفRB  روی پدهای بینی نیز حک شده‌ و معمولا رنگی مایل به هلویی یا کرمی و جنسی لطیف و نرم دارند؛ در حالیکه نوع اتصال این پدها در عینک تقلبی کمی متفاوت است؛ به طوریکه از روش معمول به‌کارگیری پیچ برای اتصال پدها استفاده نشده و آنها تنها توسط چند قطعه فلزی به فریم متصل شده‌اند.

خرید عینک خلبانی ریبن اصل از «تگموند»

فروشگاه اینترنتی پوشاک تگموند به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی مد وپوشاک ایران، از سال ۱۳۹۵ ضمن تضمین اصالت تمامی کالاها، آن‌ها را با قیمتی مناسب و از برترین برندهای ایرانی و بین‌المللی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. فروشگاه اینترنتی پوشاک تگموند پاسخگوی نیاز همه‌ افراد با سلایق مختلف، در هر سن و با هر موقعیتی است.

علاقه‌مندان برای خرید از این فروشگاه می‌توانند به نشانی اینترنتی https://tagmond.com  مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191005909 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تگ موند
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز