روشن نشدن خودرو چه علت هایی دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روشن نشدن خودرو را شاید بتوان ترسناک‌ترین اتفاقی دانست که ممکن است برای هر راننده‌ای رخ دهد و او را به دردسر بیندازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر فردی هنگام استارت زدن به خودرو توقع روشن شدن آن را دارد که اگر این امر رخ ندهد فرد را دچار نگرانی می‌کند. مشکل روشن نشدن خودرو به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به صورت مختصر توضیح داده می‌شود.

عدم رسیدن سوخت به موتور و روشن نشدن خودرو

خودروهای احتراقی برای روشن شدن نیازمند سوخت هستند. یکی از دلایل روشن نشدن خودرو را می‌توان عدم رسیدن سوخت به موتور دانست. اگر پمپ بنزین خودرو خراب شده باشد، رله یا فیوز پمپ بنزین مشکلی برایش پیش بیاید همچنین سیم‌کشی یا سوکت پمپ بنزین خراب شود سبب عدم رسیدن سوخت به موتور خواهد شد. البته اگر فیلتر بنزین نیز بیش از حد کثیف باشد بنزنین به موتور نمی‌رسد به همین سبب کارشناسان توصیه می‌کنند پس از طی 20 تا 25 هزار کیلومتر این قطعه تعویض شود تا در روشن شدن خودرو مشکلی پیش نیاید.

علت‌های عدم رسیدن هوا به موتور

سوخت برای آنکه در موتور، انرژی تولید کند باید با هوا ترکیب شود تا به سبب آن انفجاری در سیلندر اتفاق بیفتد و خودرو به حرکت درآید. علت‌هایی همچون مسدود بودن مسیر هواکش، کثیفی بیش از حد فیلتر هوا همچنین مسدود شدن مسیر خروجی دود اگزوز سبب عدم رسیدن هوا به موتور خواهد شد و خودرو روشن نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

چرا سیستم برق‌رسانی خودرو با مشکل مواجه می‌شود؟

امروزه خودروها علاوه بر سوخت به هوا هم نیازمندند تا روشن شوند. اگر در سیستم برق‌رسانی مشکلی ایجاد شود، خودرو روشن نخواهد شد و سیستم جرقه‌زنی وظیفه خود که انفجار مخلوط سوخت و هوا درون سیلندر است را انجام نمی‌دهد. مشکلاتی در کوئل، شمع، وایر، کامپیوتر خودرو همچنین نفوذ آب به قطعات برقی سبب ایجاد خرابی در سیستم برق‌رسانی خواهد شد. البته از دیگر مواردی که ممکن است سیستم برق‌رسانی را بامشکل مواجه کند می‌توان خرابی در اجزایی همچون باتری، دینام، رله دوبل، سنسور دور موتور و سنسور دمای آب را نام برد.

ایراد مکانیکی خودرو چگونه ایجاد می‌‎شود؟

دیگر عوامل روشن نشدن خودرو ایراد مکانیکی در موتور است. یکی از علت‌های این ایراد پاره شدن تسمه تایم است که می‌توان هنگام استارت زدن متوجه آن شد؛ اگر خودرو راحت استارت می‌خورد ولی روشن نمی‌شود این امر نشانگر خرابی تسمه تایم و عدم حرکت سوپاپ‌ها خواهد بود. از دیگر دلایل بوجود آمدن ایراد مکانیکی در موتور می‌توان به خرابی یاتاقان، خرابی میل‌لنگ، خرابی پیستون یا خرابی شاتون اشاره کرد که این مشکلات باید توسط یک فرد متخصص عیب‌یابی و رفع شود.

البته خرابی پمپ روغن، کمبود روغن موتور یا وجود ناخالصی همچنین براده در مسیر روغن نیز از مشکلاتی هستند که ایراد مکانیکی در موتور ایجاد می‌کنند.

به گفته کارشناسان افزایش بیش از حد دمای موتور و وجود ایراد در استارت را نیز می‌توان از دلایل عدم روشن شدن خودرو دانست زیرا بدیهی است که موتور برای روشن شدن به نیروی سیستم استارت نیاز دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز