روایت حمید و سعید محمدی، هم بنیان‌ گذاران دیجی کالا در رویداد سالیانه

حمید و سعید محمدی-کاماپرس
ژیوار

«لبخند»، کلیدواژه‌ای که دیجی کالا مدتی است روی آن تاکید دارد و رویداد سالیانه خود با عنوان «لبخند، آدم‌ها و چیزهای دیگر» را بر مبنای آن در 25 شهریور برگزار کرد. این رویداد که در تالار وحدت تهران برگزار شد، به عنوان یکی از رویدادهای جالب امسال شناخته شده است. در این رویداد برخی از مدیران دیجی کالا گوشه‌ای از خاطرات و روایت‌های خود را با مهمانان در میان گذاشتند. ویدیوهایی که از این رویداد به فضای مجازی رسیدند در مدت کوتاهی پربازدید شدند و بازخوردهای مثبتی داشتند.

در این گزارش کاماپرس روایت دو برادر و هم‌بنیان‌گذاران دیجی کالا در رویداد «لبخند، آدم‌ها و چیزهای دیگر» را می‌خوانید.

در آرزوی یک برند ملی بزرگ

حمید و سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در بخش انتهایی این رویداد از روایت تجربه‌ها، تلاش‌ها، شکست‌ها و خاطرات خودشان در دیجی کالا گفتند. روایتی که از ۴۵ سال قبل شروع شد.

این دو برادر از زمانی که در محله‌ای در جنوب شهر تهران به دنیا آمدند و از حسرت‌ها و رویاهایشان شروع کردند. از عشقشان به ماشین و ساختن ماکت‌های گلی. از تجربه بد خرید دوربین دیجیتال و کلاهی که سرشان رفت به ایده شکل دادن دیجی‌کالا رسیدند؛ جایی که بتوانند حسرت‌های گذشته خود را جبران کنند و یک برند ملی بسازند که افراد جامعه بتوانند به آن افتخار کنند.

سعید محمدی با روایتی توضیح داد که چگونه رؤیای داشتن برندی ملی در ذهن‌شان بال و پر گرفته است و خاطره‌ای از یکی از سفرهایش و هم‌کلامی با پیرزن ۸۵ساله سوئدی تعریف کرد. او گفت:«آن خانم ۸۵ ساله زمانی که از سوئد صحبت می‌کرد، از برند «کلارنا» گفت، نه برند «ولوو» یا «ایکیا». این نشان می‌دهد چطور برندهای تکنولوژی‌محور، مایه هویت و افتخار افراد می‌شوند. زمانی که برای آن خانم از دیجی‌کالا و سایر کسب‌و‌کارها گفتم، باورش نمی‌شد که ما هم اینجا تاکسی اینترنتی و تجارت الکترونیک داریم.»

دریان سفر امید

به گفته او اینجا بود که حسرت و رؤیای جدیدی در ما شکل گرفت. ما در دیجی کالا بارها شکست خوردیم و دوباره شروع کردیم، اما کم‌کم با کمک هزاران نفر به دستاوردهای بزرگی رسیدیم. بیم‌ها و امیدها، دیجی‌کالا را بزرگ‌تر کرد و حالا تبدیل به بزرگ‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک کشور شده‌ایم. اما حسرت و رؤیا همیشه با ماست.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی کالا
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان