رقابت داغ و جنجالی برای وزارت صمت ؛ از حسین سلاح ورزی تا خداداد غریب پور

گزینه های پیشنهادی وزارت صمت-کاماپرس
ژیوار

چیزی به تشکیل کابینه دولت چهاردهم نمانده و به احتمال قوی تا قبل از آغاز هفته دولت، تمامی وزاری مسعود پزشکیان معرفی شده‌اند. هرچند پزشکیان باید اعضای کابینه، لوایح، بودجه و غیره را از مسیر مجلس بگذراند اما در هر صورت با انتخاب افرادی توانمند و مسئولیت پذیر، باید تعادلی را در جهت اتحاد جامعه و حتی نظام بین‌المللی برقرار و آن را حفظ کند. چالش‌های وسیع حوزه صنعت، معدن و تجارت، مشکلات داخلی و فرابخشی، وضعیت نابسامان واردات خودرو و مشکلات ریز و درشتی که واحدهای تولیدی با آن روبرو هستند، تنها بخشی از مسائلی است که وزیر صمت دولت چهاردهم باید آنها را بررسی و تمام قد برای حل‌شان در این وزارت‌خانه حاضر شود.

گزینه‌های زیادی برای تصدی وزارت صمت مطرح است که کاماپرس در این گزارش، سه پیشنهاد اصلی وزارت صمت را معرفی و بررسی می‌کند.

خداداد غریب‌پور؛ معاون وزیر صمت در دولت دوازدهم

خداد غریب‌پور جهان‌آباد که در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران حضوری طولانی دارد، در سال 97 بود که با حکم وزیر صمت به عنوان معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران شروع به اجرایی کردن ایده‌های صنعتی خود کرد و مشغول به فعالیت شد. اما اولین مسئولیت‌های کاری او به دوران جوانی‌اش برمی‌گردد. وقتی فقط 27 سال داشت؛ در سال 76 به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد منصوب شد و 8 سال این سمت را برعهده داشت. بعد از آن و حدود دو سال یعنی از سال 93 تا 95، در پتروشیمی شازند، به مدیرعاملی این سازمان درآمد و از دیگر فعالیت‌های اجرایی او می‌توان از عضو هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت توسعه کشت و صنعت ملی و فرمانداری یاسوج نام برد. او دوسال هم سکان‌دار ایمیدرو، که بزرگ‌ترین هدلینگ معدن و صنایع معدنی شناخته می‌شود، بوده است. اما به جز این دوره که غریب‌پور در لیست وزاری پیشنهادی وزارت صمت مطرح شده، در اردیبهشت سال 99 نیز یکی از گزینه‌های تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. حالا باید دید این دوره قرعه به نام او می‌افتد و می‌تواند وارد این وزارت‌خانه که اتفاقا این روزها از ناکارآمدی رنج می‌برد، بشود و یا پزشکیان شخص دیگری را انتخاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

حسین سلاح ورزی؛ معاون اتاق بازرگانی

حسیین سلاح‌ورزی از فعالان اقتصادی است و از سال 73 فعالیت‌های اقتصادی خود را شروع کرده و زمانی که غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی بود، سلاح ورزی به مدت 4 سال معاون وی بود. سپس در دوره دهم، به مدت حدودا 5 ماه به ریاست اتاق بازرگانی ایران درآمد. سلاح ورزی از سال 95، نايب رئيس اتاق بازرگانى، صنايع، معادن و كشاورزى ايران و از سال 96، رييس سازمان ملى كارآفرينى ايران است. او در بخش خصوصی نیز حضور چشمگیری داشته و در شورای عالی بورس، شورای عالی کار کشور، شورای عالی استاندارد و کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد سابقه فعالیت داشته است. همچنین قائم مقامی شوراى گفتگوى دولت و بخش خصوصی و نماينده بخش كارفرمايى ايران در سازمان بين‌المللى كار (ILO) از دیگر سمت‌هایش محسوب می‌شود.

فرشید گلزاده کرمانی؛ مشاور رسانه‌ای عارف

فرشید گلزاده کرمانی کارآفرین اصلاح طلب و از نزدیکان محمدرضا عارف است. از سوابق اجرایی او می‌توان به عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری خارجی ایران و موسس و رئیس هیئت مدیره شرکت هیرسا اشاره کرد. او قائم مقام مدیر عامل و مدیر توسعه تجاری شرکت پیام افزار پیک آسا و مشاور IT استاندارد کرمان و مدیر پروژه دولت الکترونیکی استان کرمان نیز بوده است.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز