رشد شاخص کل بورس و بهبود شرایط سهام های خودرویی

لست سکند

شاخص کل بورس آخرین روز هفته پایانی آبان ماه را با رشد 2 هزار و 155 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه، به محدوده یک میلیون و 410 هزار و 750 واحدی رساند. شاخص کل هم وزن نیز در همین بازه زمانی نزدیک به 2 هزار و 806 واحد افزایش پیدا کرد و 386 هزار و 755 واحد شد. سهم‌های خودرویی بورس دیروز شرایط بهتری داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته کارشناسان، رشد اخیر شاخص کل و بهبود شرایط سهام خودرویی به دلیل تصویب «در صحن علنی مجلس رخ داد. به موجب این طرح هر شخص حقیقی و حقوقی در ازای صادرات هر نوع از انواع نیروی محرکه، امکان واردات خودرو را خواهد داشت. طبق پیش بینی‌های انجام شده این مصوبه بیش از هر گروه دیگری، سهام خودرویی‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اثر طرح ساماندهی صنعت خودرو کوتاه مدت است!

البته پیمان حدادی، کارشناس فعال بازار سرمایه، معتقد است اثر بخشی این طرح در کوتاه مدت خواهد بود و در بلند مدت این اتفاق تحولات چندانی را در نمادهای خودرویی ایجاد نمی‌کند. چرا که ایران صادرکننده چندان مطرحی در حوزه خودرو نیست که به ازای آن تعداد زیادی اتومبیل خارجی به کشور وارد شود. بنابراین به نظر می‌رسد واردات نسبت به قبل چندان رشدی نخواهد داشت.

پیمان حدادی بیان کرد که در عمل هیچ اتفاق خاصی در انتظار بازار خودرو نیست و انحصار کماکان وجود دارد. اما احتمالا این طرح برای تولیدکنندگان قطعات خبر خوبی است و طی بلندمدت تاثیرات مثبت عملیاتی زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

امروز در بورس 737 هزار و 608 معامله به ارزش 75 هزار و 416 میلیارد ریال انجام شد. در واقع حجم معاملات امروز بورس 7.08 میلیارد سهم بود. نمادهای «شفن»، «فولاد» و «فارس» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به سهام‌های «سدبیر»، «ساینا» و «سمگا» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز