چند توصیه به سهامداران در اوضاع فعلی بورس

لست سکند

شاخص کل بورس همچنان روند کاهشی دارد و با افت 7 هزار و 716 واحدی نسبت به دیروز، در محدوده یک میلیون و 408 هزار و 583 واحدی قرار گرفته است. شاخص کل هم وزن نیز 930 واحد در مقایسه با روز قبل افت کرد و به مرز 383 هزار و 946 واحدی رسید. به نظر مسئله رشد نرخ بهره باعث ریزش مجدد شاخص کل بازار بورس شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرتضی امیری در گفت و گو با پایگاه تحلیلی 55 آنلاین درباره نزولی بودن وضع بازار بورس اظهار کرده که موضوع نرخ بهره یکی از مولفه‌های کلیدی نوسانات بازار سرمایه به ویژه طی دو سال اخیر محسوب می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد که بازار حساسیت خاصی روی این موضوع داشته باشد. از طرفی دیگر اقدام بانک مرکزی درخصوص انتشار هفتگی نرخ بهره بین بانکی درست بوده و باعث ایجاد شفافیت حداکثری در بازار خواهد شد. به هر حال رشد نرخ بهره باعث خروج سرمایه از بورس می‌شود.

در حال حاضر به توصیه امیری بهتر است تا سهامداران از رفتار هیجانی اجتناب کرده و بلافاصله بعد از هر کاهشی اقدام به فروش سهام خود نکنند. در این خصوص هم سپردن سرمایه به صندوق‌ها و سبدگردان‌ها بسیار مفید به نظر می‌رسد. در شرایط کنونی با توجه به کمتر بودن قیمت سهام نسبت ارزش ذاتی آن‌ها، فرصت مناسبی است که افراد برخی از نمادها را خریداری کنند.

راز آسمان پایتخت

اخبار بازار بورس را دنبال کنید:

وضعیت کلی بورس در روز جاری

امروز 713 هزار و 297 معامله به ارزش 127 هزار و 428 میلیارد ریال انجام شد. در واقع معاملات امروز بازار بورس 6.36 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «شستا» بیشترین اثر منفی را در شاخص کل امروز بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم به نمادهای «توسن»، «پردیس» و «اوان» تعلق داشت. معاملات خرد بازار هم امروز کاهشی شد و نسبت به روز قبل 10 درصد افت کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز