جزئیات عرضه اولیه سغدیر در آذرماه

بنا بر اعلام سازمان بورس، شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر با نماد «سغدیر» بیستم آذرماه به روش حراج در نماد معاملاتی عرضه اولیه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس اطلاعات موجود درباره عرضه اولیه شرکت‌ها، سهام سغدیر در روز شنبه 20 آذرماه سفارش گیری می‌شود. هر کد معاملاتی بورسی حداکثر 16 میلیون و 750 هزار سهم را می‌تواند خریداری کند. قیمت پایه هر سهم هم هزار و 450 تومان تعیین شده است. شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در این عرضه اولیه قرار است 5 درصد از کل سهام 3 میلیارد و 350 میلیونی خود را در تاریخ مقرر به بازار عرضه کند.

وضعیت بورس در روزهای اخیر:

آریاک سفر

سغدیر چه زمانی وارد بورس شد؟

این شرکت در گروه سیمان، آهک و گچ، زیرشاخه تولید سیمان، آهک و گچ تابلوی فرابورس قرار دارد. این مجموعه سال 1394 در مجموعه شرکت‌های بورسی قرار گرفت. همان سال قرار بر عرضه اولیه 10 درصد سهام این مجموعه در بازار بورس بود، اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل عدم واگذاری در مهلت قانونی، سغدیر از مجموعه شرکت‌های بورسی کنار گذاشته شد. پس از سپری شدن چند سال، بار دیگر سهام این شرکت سال 1399 در تابلوی فرابورس قرار گرفت.

این مجموعه از سال 1382 با نام سرمایه گذاری صنعت سیمان غدیر فعالیت خود را شروع و دو سال بعد به عنوان کنونی خود تغییر نام پیدا کرد. در حال حاضر این مجموعه چهار شرکت سیمان سپاهان، دشتستان، کردستان و شرق را در زیرمجموعه خود دارد.

همین چهار شرکت 10 درصد از کل صنعت سیمان کشور را در دست دارند. ظرفیت تولیدی گروه هلدینگ غدیر به هشت میلیون تن سیمان در سال می‌رسد. هلدینگ سیمان غدیر دارای 200 ماشین و سرمایه هزار میلیارد تومانی است. همین مجموعه به لحاظ عملیاتی دومین شرکت در بین سیمانی‌های ایران بوده و از لحاظ ظرفیت هم رتبه سوم بازار سیمان را در اختیار دارد.

مرتبط با : شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز