رشد انفجاری رمز ارز ریپل محقق می شود؟

لست سکند

ریپل یکی از رمزارزهای پرطرفدار در بازار است که در سال‌های اخیر نوسانات و مشکلات حقوقی بسیار زیاد آن، دردسرهایی برای شرکت عرضه کننده و سرمایه گذاران ایجاد کرده است. اگرچه بعد از حدود 2 سال از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل برنده این دعوای حقوقی شد اما این دادگاه یک دوره‌ی افت شدید را به این رمزارز تحمیل کرد.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی رمز ارز ریپل، بازار این ارز را مورد بررسی قرار داده است.

رمز ارز ریپل

رمز ارز ریپل که به صورت اختصاری با XRP نمایش داده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین رمزارزها از نظر سرمایه‌گذاران بلند مدت است. اگرچه ریپل فقط رمز ارز نیست؛ بلکه شرکتی معظم است که به بانک‌ها و موسسات مالی برای انتقال آسان پول در مجراهای بین‌المللی خدمات ارایه می‌دهد. همین موضوع نیز باعث دادگاه جنجالی بر علیه این شرکت و رمزارز آن شده است. ریپل زمانی سومین ارز محبوب بازار رمزارزها بود اما با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا شاهد افت چند پله‌ای آن از نظر ارزش بازار و سقوط به رده ششم بودیم.

بیشتر بخوانید:

شایعات عرضه اولیه سهام ریپل

با قطعی شدن عرضه اولیه سهام شرکت ریپل در بازار بورس آمریکا، شایعاتی مبنی بر رشد انفجاری این رمزارز شنیده می‌شود. درواقع اگر این اتفاق بیفتد شرکت ریپل و رمز ارز XRP که دارایی این شرکت محسوب می‌شود، به عنوان سهامی عام در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و معمولا سهام بعد از عرضه اولیه با رشد خوبی مواجه می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

از سوی دیگر ریپل دعوای حقوقی را با موفقیت به پایان رسانده است و عرضه اولیه می‌تواند به دارندگان رمز ارز XRP اطمینان خاطر بیشتری برای سرمایه گذاری بلند مدت بدهد. پیش بینی می‌شود که ریپل بتواند جایگاه سوم خود در دنیای رمزارزها را پس بگیرد.

عرضه اولیه سهام ریپل

قیمت ریپل صعودی است

قیمت ریپل از پاییز 2023 روند صعودی خود را آغاز کرده است و با توجه به تغییرات در سبد سرمایه گذاری گری اسکیل و افزایش سهم ریپل در این سبد، انتظار می‌رود که دنباله‌روهای این شرکت نیز اقدام به خرید و هولد ریپل نمایند.

ارز ریپل در سال 2023 رشدی حدود 70 درصد را تجربه کرده است که بیشتر این رشد در نیمه دوم سال اتفاق افتاده است. از آغاز سال 2024 نیز شاهد ریزش اندکی برای این رمزارز بودیم که به نظر می‌رسد نشان دهنده  اصلاح جزئی و ادامه روند حرکتی باشد.

چارت ریپل

سقف تاریخی دور از دسترس

ریپل سقف تاریخی 3.7 دلاری خود را در سال 2018 به ثبت رسانده است اما از آن زمان تاکنون موفق به تکرار این قیمت نشده است. اگرچه یک بار در سال 2021 این رمزارز تا حدود 1.8 دلار رشد کرد اما ریزش دوباره آن باعث شد تا امیدها برای تکرار سقف تاریخی از بین برود.

اگرچه بیشتر تحلیلگران 2024 را برای این رمزارز صعودی پیش بینی می‌کنند ولی امکان رسیدن به سقف تاریخی بسیار کم است. البته ریپل می‌تواند در صورت مساعد بودن بازار و عملکرد مناسب در سال جاری میلادی تا سقف سال 2021 خود برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز