آخرین اخبار مربوط به شکایت بورس آمریکا از ریپل

ریپل-کاماپرس

بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر اخبار مربوط به دعوای حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با چند صرافی مطرح نوسان پیدا کرد. ریزش قیمتی بیت کوین و دیگر رمزارزهای مطرح بازار باعث شد تا گروهی نسبت به آینده قیمتی کریپتو ناامید شوند، با این حال این وضعیت تداوم پیدا نکرد و برخی که رمزارزهای خود را نگه داشته بودند یا در شرایط کاهش قیمتی خرید داشتند، سود بردند.

به گزارش کاماپرس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی دو سال اخیر از جوانب مختلفی به صنعت کریپتو حمله ور شد. اما پرونده میان ریپل و این سازمان دولتی بیش از همه حمله‌های دیگر آن مورد توجه قرار گرفت. افرادی که درگیر این پرونده هستند بیان کرده‌اند که صدور حکم نهایی دادگاه درباره آن احتمالا در آینده نزدیکی رخ بدهد. معامله گران حرفه‌ای به نتیجه دادگاه درباره این پرونده توجه دارند و معتقدند که این موضوع روی قیمت رمزارزها اثرگذار است.

موضوع شکایت بورس آمریکا از ریپل چه بود؟

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار از ریپل و دو مقام ارشد این توکن با اتهام فروش 1.3 میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت نشده در قالب توکن‌های ایکس آر پی که به سال 2013 بازمی‌گردد، اتفاق افتاد. ریپل بر اثر این شکایت ریزش قیمتی زیادی داشت و نوسانات زیادی را تجربه کرد. ریپل تاکنون سر این پرونده کوتاه نیامده و طبق گزارش‌ها و نقل قول‌های مختل، تاکنون برای دفاع در برابر ادعاهای کمیسیون بورس در دادگاه نزدیک به 200 میلیون دلار هزینه کرده است.

تیم ریپل به دنبال اثبات حق خود به عنوان یک ارز دیجیتال برای تسهیل پرداخت‌های برون مرزی است. به همین دلیل این مجموعه بر این باور است که مشمول قانون اوراق بهادار آمریکا نمی‌شود و این مجموعه امکان تسلط بر ریپل را ندارد.

چرا توسعه دهندگان ریپل مقابل سازمان بورس ایستادند؟

اعتقاد گروه ریپل از آنجایی نشات گرفته که تاکنون کنگره آمریکا قانونی برای طبقه بندی ارزهای دیجیتال، چه به عنوان اوراق بهادار و چه کالا، هارائه نداده است. همین مسئله سبب شده تا کمیسیون بورس و معاملات آتی کالا بر سر این موضوع دچار مشکل شوند. کمیسیون بورس بر این باور است که هر رمزارزی به غیر از بیت کوین باید در زمره اوراق بهادار قرار بگیرد.

راز آسمان پایتخت

به هر حال بنیانگذاران و حامیان ریپل و دیگر رمزارزها این عقیده کمیسیون بورس را نپذیرفته و به مقابله با چنین مسئله‌ای پرداخته‌اند. به نظر برخی از فعالان و سرمایه گذاران بازار رمزارزها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با چنین اقداماتی باعث ایجاد رعب و وحشت در بازار رمزارزها شده است. چنین فعالیت‌هایی سبب شده تا سرمایه گذاران رمزارزها خسارات زیادی متحمل شوند و نتوانند از موقعیت‌های معاملاتی خود به خوبی بهره ببرند.

پیگیری اخبار و اطلاعات رمزارزهای از درگاه صرافی

در صورتی که از فعالان بازار رمزارزها و سرمایه گذاران ریپل هستید و به دنبال کردن اخبار این بخش تمایل دارید، بهتر است اطلاعات را از وبسایت مناسبی پیگیر شوید. سایت صرافی یکی از مراجع معتبر به منظور پیگیری آخرین اخبار و اطلاعات بازار رمزارزها است. افراد با مراجعه به این بخش امکان دسترسی به تمامی اطلاعات و تحلیل‌های رمزارزهای مختلف را دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز