راهکارهای حرفه‌ ای برای نگهداری گیربکس‌ های اتوماتیک چینی

ژیوار

گیربکس‌های اتومات علیرغم کاربری راحت و ساده نسبت به گیربکس‌های معمولی، شرایط نگهداری حساس‌تری دارند و سریع‌تر خراب می‌شوند؛ به همین جهت افراد باید نکات لازم را در نگهداری گیربکس ‌های اتوماتیک چینی رعایت کنند تا از خرابی و فرسودگی و ایجاد هزینه‌های تعمیر جلوگیری شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی راهکارهایی برای نگهداری حرفه‌ای از گیربکس اتوماتیک چینی پرداخته است.

اهمیت تعمیر گیربکس‌ اتوماتیک چینی

خودروهای چینی در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های بازار شناخته می‌شوند. با توجه به اینکه گیربکس‌ اتوماتیک به صورت دائمی مشغول کار است، لذا به مقدار بیشتری در معرض انواع آسیب‌ و فرسودگی قرار دارد. همچنین باید در نظر داشت که تعمیر گیربکس­ اتوماتیک کار دشوار و حساسی بوه و نیازمند مراجعه به افراد متخصص است. در وهله اول گیربکس­ اتومات به طور دقیق باید عیب­یابی شود. بعد از این مرحله و تشخیص میزان آسیب، می‌توان روش مناسب برای تعمیر خرابی‌های ایجادشده را انتخاب کرد.

در بعضی از موارد، نیازی به خارج کردن کامل گیربکس اتومات از اتومبیل نیست و فقط قسمت‌های آسیب‌دیده برای تعمیر خارج می‌شود. همچنین باید در نظر داشت که خروج گیربکس از اتومبیل بسیار حساس بوده و ممکن است باعث ایجاد نقص و خرابی در سایر بخش‌های خودرو شود. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در این راه، خرید قطعات با کیفیت گیربکس­ اتوماتیک است که با توجه به کمبود این قطعات در بازار، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چینی بالا می­‌رود.

دریان سفر امید

اصول نگهداری گیربکس اتوماتیک چینی

1) برای رانندگی در ترافیک سنگین و طولانی بیشتر از 15 دقیقه بهتر است از سیستم تعویض دنده دستی یا دنده یک برای رانندگی استفاده کرد. رانندگان می‌توانند بعد از باز شدن ترافیک، مجددا دنده را در وضعیت D قرار داده و به مسیر خود ادامه دهند. در غیر این صورت تعویض مکرر دنده یک به دو و بالعکس در خودروهای چینی باعث افزایش گرما و ایجاد تقه‌هایی در گیربکس اتوماتیک می‌شود که در دراز مدت عملکرد آن را از تنظیم خارج می‌کند.

2) خودداری از حمل بار و سرنشینان اضافه در خودرو یا بکسل کردن آن، یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که باعث افزایش طول عمر مفید گیربکس اتوماتیک چینی می‌شود.

3) یکی از راه‌های مهم در افزایش عمر مفید گیربکس‌ های اتوماتیک چینی، استفاده از ترمز در توقف‌های زیر دو دقیقه به جای منتقل کردن دنده به N یا P است؛ چرا که این کار باعث کاهش استهلاک گیربکس می‌شود. در صورتی که توقف به مدت بیش از دو یا سه دقیقه طول بکشد، باید دنده را در وضعیت N قرار داد.

4) باید در نظر داشت که گیربکس اتوماتیک برای رانندگی عادی طراحی شده‌ و نباید به صورت مکرر از دکمه S یا اسپرت استفاده کرد. یکی از راهکارهای کاربردی برای افزایش عمر گیربکس اتومات، قرار دادن دنده در حالت D است و بعد از درگیر شدن گیربکس می‌توان پدال گاز را فشار داد و شروع به حرکت کرد.

5) تعویض روغن گیربکس در زمان­بندی‌ و کیلومتر دقیق، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باعث افزاش عمر مفید گیربکس اتوماتیک چینی می‌شود. روغن گیربکس اتومات به خنک‌سازی و انتقال فشار و نیرو کمک می‌کند و کهنگی یا کم شدن آن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد موتور شود.

6) برای توقف کامل خودرو باید در ابتدا ترمز دستی را کشید و سپس گیربکس را در وضعیت P قرار داد. در صورتی که خودرو پیش از قرار گرفتن در وضعیت P به طور کامل توقف نکرده باشد، ممکن است پین آن به دلیل فشار یا ضربه حاصل از گیربکس گیر کند.

7) باید خطاهای گیربکس را جدی گرفت و در اسرع وقت به تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای مراجعه کرد؛ در غیر این صورت رانندگی با گیربکس معیوب و فرسوده در طول زمان باعث خرابی سایر قطعات و افزایش هزینه تعمیر خواهد شد.

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک چینی با «مدرن گیربکس»

مدرن گیربکس به عنوان تعمیرگاه تخصصی گیربکس انواع خودروهای چینی، آلمانی، آمریکایی و فرانسوی مشغول به فعالیت است. باتجربه‌ترین و ماهرترین تعمیرکاران در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و سلامت خودروهای مراجعان را تامین می‌کنند. کلیه مراحل تعمیر گیربکس بعد از مشاوره‌‌های تخصصی کارشناسان این مجموعه انجام می‌شود. مدرن گیربکس خدمات خود را به صورت 24 ساعته به صورت اینترنتی و تلفنی ارائه می‌دهد و همه خدمات آن دارای گارانتی و پشتیبانی است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://ali-gearbox.com مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن همراه 09122541178 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الو گیربکس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز