راهنمای خرید گوشی ارزان و با کیفیت با بودجه کمتر از 4 میلیون تومان

گوشی‌های موبایل، امروزه به جزء جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده‌اند و باتوجه به شرایط اقتصادی حاضر، بسیاری از افراد به دنبال ارزان‌ترین‌های آن‌ها هستند، چراکه بدون گوشی موبایل نمی‌توان زندگی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاید عجیب باشد اما هنوز هم گوشی‌هایی وجود دارند که با وجود قیمت کم، کاربری مناسبی را ارائه دهند و دارای استانداردهای کیفی باشند. در ادامه 10 گوشی باکیفیت زیر چهار میلیون تومان بازار ایران معرفی خواهند شد؛

راهنمای خرید شب عید انواع محصولات:

آریاک سفر

1. گوشی موبایل نوکیا C1 2nd Edition 2021

ظرفیت ۱۶ گیگابایت و رم ۱ گیگابایت

قیمت: حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان

نوکیا C1 2nd Edition به صفحه‌نمایش ۵.۴۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده که در هر اینچ توانایی نمایش ۲۹۵ پیکسل را دارد. این گوشی میان‌رده از پردازنده Unisoc SC7731e بهره برده است؛ پردازنده‌ای که در بهترین شرایط ممکن توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز را دارد. بهره بردن از چنین پردازنده‌ای سبب شده تا این نوکیا، توانایی ارائه عملکرد مناسبی را در فعالیت‌های روزمره و بازی‌های سبک را داشته باشد. نوکیا برای این گوشی میان‌رده از باتری با میزان ظرفیت ۲۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت استفاده کرده است  که به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی، توانایی ارائه طول عمر مفید یک روز را در شرایط استفاده معمولی دارد. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هم هردو دارای سنسور 5 مگاپیکسلی هستند.

2. گوشی موبایل جی‌ پلاس P10

ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان

Gplus P10 به صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ از نوع IPS و تراکم ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ مجهز شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل از نوع عریض، سنسور ۵ مگاپیکسل از نوع فوق عریض و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق، سنسور‌های سه‌گانه این گوشی هوشمند میان‌رده را تشکیل می‌دهند. پردازنده این گوشی که UNISOC SC9863A از معماری ۲۶ نانومتری بهره می‌برد و جزو پردازنده‌های پایین‌رده محسوب می‌شود. در کنار آن، پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322 قرار دارد که کمک می‌کند تا کارهای روزمره و البته، بازی‌های سبک در این گوشی به راحتی اجرا شوند. با وجود باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در جی‌پلاس پی‌۱۰، تقریبا شارژ گوشی در یک روز کاملا معمولی جوابگو خواهد بود. قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد حسگر اثر انگشت هم در قسمت پشتی دیده می‌شود.

3. گوشی موبایل موتورولا Moto E7i Power

ظرفیت ۱۶ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان

این گوشی میان‌رده از صفحه‌نمایش ۶.۵۱ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل از نوع IPS LCD بهره برده است. صفحه‌نمایشی که در هر اینچ توانایی ارائه ۲۷۰ پیکسل را دارد. در قسمت سخت‌افزاری، موتورولا موتو E71i Power به پردازنده اقتصادی Unisoc SC9863A مجهز است که در بهترین شرایط، می‌تواند فرکانس کاری حدود ۱.۶ گیگاهرتز را ارائه دهد. درواقع، توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی در فعالیت‌های روزمره دارد و برای بازی‌های سبک هم انتخاب مناسبی است. موتورولا برای این گوشی هوشمند از باتری قدرتمندی با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت استفاده کرده است. این گوشی به در قسمت پشت به دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک مجهز شده است. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی از نوع عریض در نظر گرفته شده است.

4. گوشی موبایل ریلمی C11 2021

ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

این محصول دارای صفحه‌نمایش ۶.۵۲ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل است که تراکم ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ را داراست. تراشه این محصول از نوع Unisoc SC9863A (28nm) chipset است که برای کاربرد روزمره و متوسط رو به پایین از نظر پردازشی مناسب خواهد بود. البته سخت‌افزار ریلمی C11 2021 بسیار محدود است و فقط از پس بازی‌های سبک بر می‌آید. ریلمی C11 2021 در قسمت پشت خود از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p را دارد، پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p است. با توجه به معماری ۲۸ نانومتر پردازنده، به طبع صرفه انرژی بیشتری به نسبت پردازنده‌های جدید‌تر دارد، اما حضور باتری قدرتمند با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت سبب شده تا این گوشی هوشمند میان‌رده توانایی ارائه طول عمر مفید بیشتر از یک روز و کمتر از دو روز را ارائه کند.

5. گوشی موبایل موتورولا Moto E20

ظرفیت ۳۲ گیگابایت و ۲ گیگابایت رم

قیمت: حدود ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان

در نمای رو‌به‌رویی این گوشی از صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۵ اینچ و رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل از نوع IPS بهره برده است. صفحه‌نمایشی که در هر اینچ توانایی نمایش ۲۷۰ پیکسل را دارد. در نمای پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۳مگاپیکسل از نوع عریض و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در کنار سنسور ۲ مگاپیکسل از نوع ماکرو (برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک)، سنسور‌های دوربین دو‌گانه Moto E20 XT2155-8 را تشکیل می‌دهند و سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل هم در قسمت بریدگی قطره‌ای شکل ناچ، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. وجود سنسور اثرانگشت در قسمت پشتی این گوشی هم یکی از مزیت‌های E20 محسوب می‌شود. این ویژگی، در کنار سیستم عامل اندروید ۱۱ نسخه Go، تجربه‌ای پرسرعت را رقم می‌زند.  موتورولا موتو E20 از چیپست Unisoc T606 استفاده می‌کند. پردازشگر گرافیکی Mali G57 نیز در کنار پردارنده اصلی، توانایی اجرای برنامه‌های مختلف و بازی‌های سبک را به همراه دارند.  گوشی موتورولا موتو E20 یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ معمولی ۱۰ وات دارد که گوشی را برای یک روز کامل پشتیبانی می‌کند. همچنین درگاه USB این گوشی از نوع Type-C 2.0 است.

6. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M02

ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

سامسونگ برای این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۷۲۰p استفاده کرده که در هر اینچ ۲۷۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. M02 از تراشه مدیاتک MT6739W استفاده می‌کند که یک چیپ‌ست ۲۸ نانومتری با پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی از خانواده PowerVR است. بر روی قاب پشتی M02 یک ماژول متشکل از دو سنسور دوربین می‌بینیم. لنز عریض با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسل مجموعه دوربین M02 را تشکیل می‌دهد. برای دوربین سلفی هم یک لنز ۵ مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که به صورت ناچ در بالای صفحه‌‌نمایش قرار گرفته است.

7. گوشی موبایل نوکیا G10

ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت

قیمت: حدود ۳.۱۰۰.۰۰۰ تومان

این گوشی به صفحه‌نمایش ۶.۵۲ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل از نوع IPS LCD مجهز شده است. به کارگیری سه سنسور دوربین که دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل است، کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند تصاویر باکیفیت‌تری نسبت به گوشی‌های پایین‌رده‌تر ثبت کنند. یک مزیت خوب این گوشی، استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. در این گوشی ما شاهد به کارگیری حسگر اثرانگشت کنار و روی دکمه پاور هستیم. یک ویژگی ارزشمند نوکیا G10، استفاده از نسخه ۱۱ سیستم‌ عامل اندروید است. در این گوشی از درگاه مدرن USB Type-C نسل دوم استفاده شده است. این گوشی به باتری با میزان ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. نوکیا G10 با بهره بردن از چنین میزان ظرفیت باتری، توانایی ارائه طول عمر مفید حداقل یک روز را خواهد داشت.

8. گوشی موبایل شیائومی Redmi 9

ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت

قیمت: حدود ۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان

شیائومی برای این مدل ردمی از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از جنس IPS استفاده کرده و رزولوشن خوب ۱۰۸۰p را ارائه می‌دهد. گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 به تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm) مجهز شده است. پردازنده این گوشی ۶۴ بیتی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های ۳۲ بیتی است. دوربین اصلی سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی است که سنسورهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمیق آن را همراهی می‌کنند. برای دوربین سلفی، شیائومی از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره برده که نسبتا برای ثبت تصاویر سلفی مناسب است و از کیفیت خوبی برای تماس‌های ویدیویی و ثبت ویدیو حتی با رزولوشن ۱۰۸۰p برخوردار است. استفاده از باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی، خیال‌ کاربران را از یک روز شلوغ راحت می‌کند و حتی در شرایط استفاده‌ متوسط رو به کم، تا ۲ روز را می‌توان روی انرژی گوشی حساب باز کرد.

9. گوشی موبایل وان پلاس Nord N100 BE2013

ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

قیمت: حدود ۳.۶۰۰.۰۰۰ تومان

این سری از تولیدات وان‌پلاس به داشتن صفحه‌نمایش با‌کیفیت IPS LCD با قابلیت به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی، رم ۴ گیگابایتی، سخت‌افزاری قابل قبول و البته طراحی مدرن و امروزی شهرت دارند. تراشه‌ این محصول چیپ Qualcomm SM4250 Snapdragon 460 است که ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. این تراشه برای اجرای چند برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو مناسب است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی، درگاه USB Type-C 2.0 و حسگر اثرانگشت اپتیکال در پشت گوشی، ویژگی‌های دیگر آن هستند. در بخش دوربین، Nord N100 یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت مطلوب در اختیار دارد، اما دو دوربین دیگری که آن را همراهی می‌کنند، تنها ۲ مگاپیکسل هستند.

10. گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A12 Nacho

ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

قیمت: حدود ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان

این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ بهره می‌برد و تراکم ۲۷۰ پیکسلی آن، وضوح نسبتا معمولی را برای کاربر به همراه دارد. تراشه‌ این محصول اگزینوس ۸۵۰ از تراشه‌های ۸ نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 همراه شده است. از نکات درخشان و مثبت این گوشی، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین آن است. سنسور فوق‌عریض A12 Nacho هم به نسبت مناسب است و می‌تواند تصاویر عریضی ثبت کند. گلکسی A12 Nacho به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که می‌تواند یک روز کامل را پشتیبانی کند. استفاده از چیپ‌ست ۸ میلی‌متری، مصرف انرژی گوشی را تا حد زیادی پایین آورده و همین قضیه، از گلکسی A12 Nacho یک گزینه‌ بهینه برای کسانی که دغدغه‌ شارژ گوشی دارند، ساخته است.

مرتبط با : جی پلاسریلمیسامسونگشیائومیموتورولانوکیا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز