راهنمای خرید لپ‌تاپ با توجه به نیازهای شما

لست سکند

لپ‌تاپ یکی از ابزارهای جدایی ناپذیر دنیای مدرن امروز محسوب می‌شود، از این وسیله نه تنها برای امور حرفه‌ای و اداری بلکه در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی انجام امور روزمره نیز استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لپ تاپ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید لپ‌تاپ با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی این وسیله پرکاربرد، یک خرید ریسکی و مهم به حساب می‌آید که باید با بررسی و دقت صورت بگیرد، توجه به نیازها و نوع استفاده از لپ‌تاپ برای خرید آن بسیار مهم است.

کاماپرس در ادامه به معرفی لپ‌تاپ‌های مناسب برای شما با بودجه 20 تا 40 میلیون می‌پردازد.

 ام‌اس‌آی مدل مدرن 15؛ یک گزینه مناسب برای دانشجویان

قیمت: 22 میلیون و 600 هزار تومان

راز آسمان پایتخت

این لپ‌تاپ با دارا بودن وزن سبک در حدود 1.6 کیلوگرم که جابه‌جایی آن را بسیار راحت می‌کند و سخت افزار نیمه حرفه‌ای یکی از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان است.

این لپ‌تاپ در بخش صفحه نمایش از یک صفحه مات با پنل IPS و کیفیت فول اچ دی برخوردار است که در نتیجه آن برای نمایش تصاویر و فیلم بسیار مناسب است. این دستگاه همچنین از حافظه 256 گیگابایتی از نوع اس اس دی بهره می‌برد. باتری این دستگاه از نوع سه سلولی با عمر 6 تا 9 ساعت است.

از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به فن خنک کننده، قابلیت ارتقا حافظه و کیبورد با نور پس‌زمینه اشاره کرد.

هوآوی مدل Matebook D14 برای گرافیست‌ها

قیمت: 25 میلیون تومان

این لپ‌تاپ با توجه به وزن بسیار سبک 1.37 کیلوگرمی و ضخامت 15.9 میلی متری که بسیار برای حمل آسان است، در کنار ساختار آلومینیومی و فلزی که موجب مقاومت بدنه می‌شود، یک گزینه مناسب دیگر برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. ضمن این‌که پردازنده مرکزی نسل دهمی اینتل با 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و  2 گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیکی، آن را به گزینه مناسبی برای گرافیست‌ها نیز تبدیل کرده است.

این دستگاه در بخش صفحه نمایش نیز بسیار خوب عمل کرده و دارای پنل IPS با وضوح فول اچ دی و روشنایی 250 نیت است. همچنین باتری این لپ‌تاپ از نوع 56 آمپر بوده و تا حدود 9 ساعت و نیم  و حتی تا 10 ساعت می‌توان بدون شارژ از آن استفاده کرد.

ایسر مدل Aspire 3 A315 ؛ هم گرافیست‌ها و هم گیمرها

قیمت: 27 میلیون و 640 هزار تومان

این لپ‌تاپ با وزن حدودی 2.1 کیلوگرم در کنار پردازنده قدرتکند Core i7، 1 ترابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم و 2 گیگابایت حافظه اختصاصی کارت گرافیک و همچنین صفحه نمایش 15.6 اینچی تمام اچ دی، یک گزینه مناسب برای کارهای گرافیکی و اجرای بازی‌های رایانه‌ای برای گیمرها است.

دل مدل Vostro 3500- FA ؛ مناسب برای مهندس‌ها و نقشه‌کش‌ها

قیمت: 27 میلیون تومان

لپ‌تاپ دل وسترو 3500، با بهره‌گیری از جدیدترین نسل پردازنده‌های شرکت اینتل سری یازده، برای امور پردازشی بسیار مناسب بوده و گزینه بسیار مناسبی برای امور اداری و کاربری نقشه کشی و مهندسی است. در بخش صفحه نمایش، این لپ‎تاپ از یک نمایشگر 15.6 اینچی با ضوح اچ دی است، ضمن این‌که روکش مات صفحه نمایش با جلوگیری از انعکاس نور و خستگی چشم، آن را به انتخاب مناسبی برای استفاده‌های طولانی مدت تبدیل می‌کند.

مهم‌ترین مزیت این لپ‌تاپ حافظه موقت 16 گیگابایتی با قابلیت ارتقا به 32 گیگابایت بوده و از یک باتری سه سلولی 42 آمپری برخوردار است.

اپل مدل مک‌بوک پرو MYD82 2020؛ برای برنامه‌نویسان و امور حرفه‌ای

قیمت: 35 میلیون و 290 هزار تومان

این لپ‌تاپ با بدنه مقاوم آلومینیومی و نمایشگر 13و3 اینچی روانه بازار شده است. این نسخه اولترابوک اپل، از پردازنده گرافیکی هشت هسته ام 1، حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت طراحی شده و با تعبیه فن در آن، گزینه مناسبی برای امور سنگین و حرفه‌ای مانند برنامه نویسی است.

در بخش باتری، این لپ‌تاپ از باتری لیتیوم پلیمر 58.2 واتی با مدت عمر 17 ساعت وب‌گردی و 29 ساعت پخش فیلم بهره می‌برد. از دیگر آپشن‌های این لپ‌تاپ می‌توان به وجود تاچ بار، بلوتوث، دو عدد میکروفن کیبورد با نور پس زمینه و ۲۲ برنامه‌ی پیش‌فرض اشاره کرد.

مایکروسافت مدل Surface Laptop 3- A مناسب برای امور حرفه‌ای

قیمت: 31 میلیون و 400 هزار تومان

این لپ‌تاپ نیز با وزن 1.288 کیلوگرم، برای حمل و نقل و جابه‌جایی گزینه بسیار مناسبی است، مایکروسافت این لپ‌تاپ را با پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت از نوع SSD با قابلیت جداسازی تولید و روانه بازار کرده است.

این لپ‌تاپ همچنین از یک صفحه 13.5 اینچی و باتری با طول عمر حداکثر 11.5 ساعت برخوردار است. از دیگر آپشن‌های این لپ‌تاپ مایکروسافت می‌توان به صفحه نمایش لمسی، دوربین تشخیص چهره و کیبورد با نور پس‌زمینه اشاره کرد.

لنوو مدل IdeaPad Pro A برای طراحان

قیمت: 37 میلیون تومان

این نسخه از لپ‌تاپ‌های لنوو با دارا بودن پردازنده قدرتمند و سریع، 512 گیگابایت حافظه از نوع اس اس دی، 16 گیگابایت حافظه موقت در کنار 4 گیگابایت حافظه اختصاصی کارت گرافیک، گزینه بسیار مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی است. این لپ‌تاپ دارای وزن 1.9 کیلوگرم بوده که چندان وزن زیادی برای لپ‌تاپ به حساب نمی‌آید.

در بخش صفحه نمایش نیز، این لپ‌تاپ با دارا بودن صفحه نمایش 16 اینچی از نوع پنل IPS و روکش مات، برای استفاده طولانی مدت مناسب است.

ایسوس مدل Vivobook S533EQ-A برای حرفه‌ای‌ها

قیمت: 39 میلیون و 850 هزارتومان

این نسخه از لپ‌تاپ ایسوس، از سری لپ‌تاپ‌های قدرتمند و فوق‌العاده این کمپانی است که از وزن سبک 1.8 کیلوگرمی، در کنار ظرافت و زیبایی برخوردار است. ایسوس در بدنه این لپ‌تاپ از فلز استفاده کرده که مقاومت و استحکام آن را افزایش داده است. ضمن این‌که این دستگاه از پردازنده قدرتمند نسل یازد اینتل، 1 ترابیت حافظه ذخیره سازی اس اس دی، 16 گیگابایت رم و دو گیگابایت حافظه اختصاصی کارت گرافیک بهره می‌برد. صفحه نمایش آن نیز، از نوع 15.6 اینچی مات، مناسب برای فعالیت‌های طولانی است.

تنها ضعف این لپ‌تاپ در بخش باتری است که از نوع لیتیوم پلیمری 50 واتی است که عمر آن تنها تا 3 و حداکثر 5 ساعت است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به سنسور تشخیص چهره وبکم و پورت‌های متنوع اشاره کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز