راهنمای تور قزاقستان که قبل از سفر باید بخوانید

ژیوار

اگرچه قزاقستان یک کشور گردشگرپذیر در آسیای میانه است اما شاید جزو گزینه‌های اول تا سوم سفر ایرانیان نباشد. با این وجود، تور قزاقستان می‌تواند برای عاشقان تفریح و طبیعت‌گردی یک برنامه سفر ایده آل باشد. این کشور دارای آب و هوای مناسبی برای گردشگری بوده و از نظر فرهنگی نیز دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است.

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی شرایط خرید تور قزاقستان، به ارائه 5 نکته مهمی پرداخته است که قبل از خرید تور قزاقستان بهتر است بدانید.

آیا سفر به قزاقستان راحت است؟

گردشگران ایرانی برای سفر به قزاقستان نیاز به ویزا ندارند و تنها با داشتن یک پاسپورت معتبر که حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد، می‌توان به این کشور سفر کرد. هر ایرانی با این روش می‌تواند تا 14 روز اقامت در شهرهای مختلف قزاقستان داشته و از نقاط مختلف این کشور بازدید کند.

برای دریافت اجازه ورود به قزاقستان، علاوه بر بلیت هواپیما شما بایستی هتل خود را نیز رزرو کرده و کپی تمام صفحات شناسنامه خود را به عنوان مدارک هویتی ارائه کنید.

قزاقستان - کاماپرس

دریان سفر امید

بهترین فصل سفر به قزاقستان

قزاقستان در تمام طول سال میزبان میلیون‌ها گردشگر از نقاط مختلف جهان است اما سهم عمده‌ای از این گردشگران در فصول بهار و تابستان به این کشور سفر می‌کنند. قزاقستان در فصل بهار آب و هوای مناسبی برای سفر و تفریح دارد و تابستان نیز فصل مناسبی برای طبیعت گردی و استفاده از زیبایی‌های طبیعت در قزاقستان است.

علاوه بر این قزاقستان دارای سواحل تفریحی بسیار زیبایی در شمالی‌ترین قسمت دریای خزر است که استفاده از این امکانات نیز در فصل‌های بهار و تابستان امکانپذیر است.

ارزهایی که در سفر قزاقستان بهتر است همراه داشته باشیم

تنگه نام واحد پول قزاقستان است و بهتر است که در سفر به این کشور همیشه مقداری از این ارز را به همراه داشته باشید. اما در حالت کلی دلار و یورو نیز جزو ارزهای رایج در این کشور هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در تور قزاقستان از دلار و یورو به عنوان ارز اصلی استفاده کرده و در خود کشور قزاقستان بخشی از ارزهای خود را برای استفاده روزمره‌تر تبدل به تنگه کنید.

تورهای قزاقستان چند روزه برگزار می‌شوند؟

معمول‌ترین تور قزاقستان تور 6 شب و 7 روز است و بیشتر مسافران اقامت یک هفته‌ای در این کشور را ترجیح می‌دهند. اگرچه آژانس‌های گردشگری معمولا گزینه‌هایی با تعداد روزهای بیشتر یا کمتر اقامت را نیز به مشتریان ارائه می‌کنند. هرچند اقامت کمتر از یک هفته در قزاقستان به صرفه و معقول نیست.

تور قزاقستان - کاماپرس

روش‌های مسافرت به قزاقستان

مسافرت هوایی معمول‌ترین روش مسافرت از ایران به سمت قراقستان است و تور هوایی قزاقستان در بیشتر آژانس‌های گردشگری به فروش می‌رسد. تور هوایی قزاقستان حدود 10 ساعت به طول می‌انجامد. علاوه بر این، امکان سفر زمینی از ایران به قزاقستان نیز وجود دارد و آژانس‌های گردشگری می‌توانند تور زمینی قزاقستان را نیز از شهرهای مختلف ایران برگزار کنند. اگرچه به دلیل مسافت طولانی حدود 50 ساعته و عبور از چند کشور، این روش چندان طرفدار ندارد.

کدام شهرهای قزاقستان برای مسافرت مناسب‌تر است؟

آستانه به عنوان پایتخت قزاقستان، مدرن‌ترین شهر آسیای میانه است. با این وجود بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که به شهر آلماتی به عنوان پایتخت فرهنگی قزاقستان سفر کنند. این دو شهر اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در تور قزاقستان هستند.

علاوه بر این دو شهر، علاقمندان به ساحل و دریا نیز می‌توانند در شهر بسیار زیبای آکتائو در کنار دریای خزر اقامت کرده و از زیبایی‌های این شهر لذت ببرند.

تور قزاقستان - کاماپرس

بهترین هتل‌های قزاقستان

قزاقستان در بسیاری از شهرهای خود دارای هتل‌های بسیار مجلل 5 ستاره است. در میان هتل‌های قزاقستان چند هتل از دیگر هتل‌ها شاخص‌تر هستند و شما می‌توانید با توجه به نوع تور قزاقستان و شهر مقصد، از این هتل‌ها برای اقامت استفاده کنید.

برای نمونه می‌توان از شاخص‌ترین هتل‌هایی که ایرانی‌ها می‌پسندند، می‌توانند به هتل رکسوس در شهر آکتائو اشاره کرد. بسیاری از آژانس‌های گردشگری از ارائه دهندگان تور هتل رکسوس قزاقستان هستند.

 غذاهای سنتی قزاقستان

حدود 70 درصد جمعیت کشور قزاقستان مسلمان هستند و بیشتر رستوران‌های این کشور از گوشت حلال استفاده می‌کنند. انواع غذاهای مدرن و سنتی در رستوران‌های مختلف این کشور به گردشگران عرضه می‌شود.

از مهم‌ترین غذاهای سنتی قزاقستان می‌توان به بشبارمک که شامل گوشت آب پز با تکه های خمیر است، کازی که نوعی سوسیس با گوشت اسب بوده و نوعی نان سرخ شده به نام باورساق اشاره کرد.

تور قزاقستان - کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : سفریار
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز