راهنمای تحصیل دندان‌پزشکی در چین

ژیوار

تحصیل دندان‌پزشکی در چین به‌واسطه شرایط مساعد این کشور از جمله هزینه‌های پایین زندگی، ارائه مدرک معتبر و امکان تحصیل به زبان انگلیسی به یکی از گزینه‌های اصلی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خدمات کسب و کار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحصیل دندان پزشکی در چین به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های محبوب رشته پزشکی و با توجه به مزایای این کشور برای تحصیل، طرفداران بسیاری دارد. در حال حاضر، این کشور دارای بیش از 100 دانشکده پزشکی است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. از مزیت‌های تحصیل دندان ‌پزشکی در چین می‌توان به تعداد بالای دانشجویان بین‌المللی و ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی اشاره کرد. با این حال، بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی به چین ، ابتدا با مشاوران و وکلای حقوقی و مهاجرتی مشورت کنید. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای تحصیل دندان پزشکی در چین می‌پردازد.

چرا تحصیل دندان‌پزشکی در چین؟

چین یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان است. این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و بزرگ دنیا از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی معتبری برخوردار است. دانشکده‌های پزشکی در این کشور از رنک علمی بالایی برخوردار بوده و بیش از صد مورد از آن‌ها دوره‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند.

دولت چین در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی، سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده است. به‌عنوان مثال دانشکده‌های پزشکی چین، نزدیک به بیش از 40 هزار اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان درنظر گرفته‌اند.

دریان سفر امید

مزایای تحصیل دندان‌پزشکی در چین کدام است؟

از مهم‌ترین مزایای تحصیل دندان پزشکی در چین که آن را یکی از مقاصد محبوب دانشجویان تبدیل کرده است، می‌توان به کیفیت بالای آموزش پزشکی در چین، برخورداری از تجهیزات و لابراتوراهای به روز، هزینه‌های اقتصادی و به‌صرفه تحصیل، محیط مناسب و مساعد برای زندگی و همچنین برخورداری از کتابخانه‌های بسیار جامع و بزرگ برای پژوهش اشاره کرد.

تحصیل دندان‌پزشکی در چین چه شرایطی دارد؟

لیسانس دندان‌پزشکی یا جراحی دندان در چین با عنوان مدرک B.D.S یا BChD شناخته می‌شود. این مدرک پس از گذراندن یک دوره تئوری حدودا 5 تا 6 ساله و یک دوره یک ساله کارآموزی به دانشجویان اعطا می‌شود. دانشجویان پس از دریافت این مدرک، می‌توانند به‌عنوان دکتر دندان‌پزشک مشغول به فعالیت شوند. واحدهای درسی این رشته در چین شامل آناتومی عمومی، بافت شناسی و جنین شناسی، فارموکولوژی عمومی، فیزیولوژی، آسیب شناسی عمومی، بیوشیمی، میکروبیولوژی دهان و مورفولوژی دندان است.

ضمن این‌که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تخصص خود در رشته دندان‌پزشکی را در زیرشاخه‌های ارتودنسی، جراحی دهان، اندودنتیکس، پدودنتیکس، آسیب شناسی دهان و دندان، و پروتزهای دندانی دریافت کنند.

شرایط پذیرش رشته دندان‌پزشکی در چین

متقاضیان برای اخذ پذیرش در رشته دندان پزشکی در دانشگاه‌های چین باید واجد شرایط مشخص شده باشند. این شرایط در ادامه بررسی شده است.

  1. متقاضی تحصیل دندان‌ پزشکی در چین حداقل باید دارای مدرک متوسطه یا همان دیپلم باشد. یعنی باید دوره 12 ساله تحصیلات مقدماتی را در سلامت کامل و بدون سوءپیشینه کیفری گذرانده باشد.
  2. معدل یا نمره دپیلم متقاضی باید حداقل 12 یا معادل آن باشد.
  3. متقاضی باید در دروس زبان انگلیسی، درس‌های علوم اصلی(PCB) یعنی فیزیک، شیمی و زیست شناسی، حداقل 60 درصد نمره را کسب کرده باشد.

دریافت ویزای تحصیلی چین چگونه است؟

یکیی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل دندان پزشکی در چین اقدام به اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی چین است. این فرایند شامل انتخاب دوره و دانشگاه موردنظر و دریافت پذیرش از سوی این دانشگاه است. مدارک لازم برای دریافت پذیرش معمولا از سمت دانشگاه مشخص می‌شود؛ با این حال این مدارک عموما شامل آخرین مدرک تحصیلی، پاسپورت، عکس، نامه بیانیه شخصی یا انگیزه‌نامه، توصیه نامه و گواهی سلامت است.

پس از دریافت پذیرش، باید با ارسال مدارک لازم به سفارت چین، به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا نیز غالبا شامل پاسپورت با حداقل 18 ماه اعتبار، مدارک شناسایی، عکس، نامه پذیرش تحصیلی، هزینه دریافت ویزا، فیش پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه و گواهی سلامت است.

تحصیل در چین با موسسه حقوقی میرداماد

موسسه حقوقی میرداماد به‌عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه حقوق خصوصی، حقوق داخلی و حقوق بین‌المللی به ارائه انواع خدمات در حوزه مهاجرت می‎پردازد. این مجموعه ضمن پذیرش پرونده‌های حقوقی و کیفری، دارای یک دفتر مهاجرتی تخصصی در شیراز است.

مجموعه میرداماد طرف قرارداد چندین دانشگاه معتبر در چین بوده و به‌عنوان نماینده دانشگاه‌های مطرحی چون شانگهای و دالیان در ایران فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در چین و مهاجرت تحصیلی به این کشور، از مشاوره تخصصی تیم مشاوران و وکلای موسسه میرداماد بهره‌مند شده و از بهترین دانشگاه‌های پزشکی چین، پذیرش بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه میرداماد
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان