رازهای مراقبت از محصولات چرم؛ چگونه عمر آنها را طولانی کنیم؟

رازهای مراقبت از محصولات چرم؛ چگونه عمر آنها را طولانی کنیم؟
ژیوار

دوام و کیفیت بالای محصولات چرم نظیر کیف، کفش و انواع اکسسوری‌ها، آن را تبدیل به انتخابی ایده‌آل برای استفاده روزمره و طولانی‌مدت کرده‌است. البته پس از خرید محصولات چرم، نکات و مراقبت‌ها ویژه‌ای نیاز است تا کیفیت و ویژگی‌های منحصربه‌‎فرد این محصولات کماکان حفظ شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ترفندها و نکات ضروری در نگهداری محصولات چرم خواهد پرداخت.

خرید محصولات چرم از نمایندگی‌های معتبر

در زمینه چرم طبیعی، متأسفانه مجموعه‌های غیرحرفه‌ای نیز اقدام به عرضه محصولات می‌کنند. بهترین کار برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، خرید محصولات چرم از نمایندگی‌های معتبر است. شاید قیمت محصولات چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی گران‌تر به‌نظر برسد، اما دو نکته در این زمینه این خرید را منطقی می‌کند : طول عمر بیشتر محصولات چرم طبیعی و امکان خرید اقساطی آن؛ در واقع بسیاری از مجموعه‌های معتبر، امکان عرضه محصولات به صورت اقساطی را فراهم کرده‌اند.

خرید محصولات چرم از نمایندگی‌های معتبر-کاماپرس

تمیزکردن پیوسته محصولات چرم

گرد و غبار و هرگونه کثیفی، به مرور زمان می‌توان سطح چرم را خشک کند و در دراز مدت به آن آسیب بزند. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه آسیب به کیف و کفش، بهتر است از پارچه‌ای نرم و خشک برای تمیزکردن آن استفاده کرد. همچنین از طریق فروشگاه‌های معتبر می‌توان شوینده‌های مخصوص شسشتوی محصولات چرم را تهیه کرد. این شوینده‌ها به طور خاص به همین منظور ساخته شده‌اند و هیچ گونه آسیب یا تأثیر منفی بر روی سطح چرم ایجاد نمی‌کنند.

دریان سفر امید

تمیزکردن پیوسته محصولات چرم-کاماپرس

نگهداری در محیط خشک دور از رطوبت

محصولات چرم معمولا در محیط‌های مرطوب به سرعت آسیب می‌بینند. بهتر است در صورت ایجاد رطوبت، سریعا توسط پارچه‌ای نرم و خشک، سطح کیف یا کفش را خشک کرد. البته باید توجه داشت که در فرآیند خشک‌کردن چرم، به‌هیچ وجه از سشوار یا منابع گرمای غیرطبیعی استفاده نشود. این کار می‌توان در اثر تکرار، موجب ترک‌خوردن چرم کیف و کفش شود.

استفاده از نرم‌کننده‌ها

استفاده از نرم‌کننده چرم، راهی برای جلوگیری از پوسته‌شدن محصولات چرم است. در واقع چرم طبیعی، بواسطه بافت خاص خود، ممکن است به مرور زمان انعطاف خود را از دست بدهد. در این زمینه انواع نرم‌کننده‌های چرم طبیعی در بازار موجود است. می‌توان به طور منظم از این نرم‌کننده‌ها بر روی سطح کیف و کفش مالید؛ پس از جذب نرم‌کننده توسط چرم، بهتر است با پارچه خشک سطح کیف و کفش را پاک کرد.

استفاده از نرم‌کننده‌ها-کاماپرس

نور خورشید، دشمن چرم طبیعی

قرارگرفتن محصولات چرم در معرض نور مستقیم آفتاب می‌تواند در دراز مدت باعث تغییر رنگ چرم و آسیب به آن شود. بنابراین بهتر است تا حد امکان از قراردادن محصولات چرم در مقابل نور خورشید خودداری کرد. بهترین راهکار برای نگهداری از کفش‌های چرمی بهترین گزینه استفاده از جعبه است. همچنین کیف‌های مخصوص محصولات چرم نیز می‌توانند از تغییر شکل و آسیب به سطح چرم طبیعی جلوگیری کنند.

استفاده از قالب‌های مخصوص برای نگهداری کفش

با توجه به سطح نرم محصولات چرمی، معمولا در دراز مدت و بر اثر فشار وارده، تغییر شکل در آن بسیار شایع است. استفاده از قالب‌های آماده و حتی قراردادن مقداری روزنامه کاغذی در داخل کیف و کفش، می‌تواند خیال کاربران را از نگهداری ایمن و بدون آسیب به محصول راحت کند. این اتفاق می‌تواند عمر مفید محصولات چرم را افزایش دهد و در دراز مدت از تغییر شکل و آسیب به نمای ظاهری آن جلوگیری کند.

استفاده از قالب‌های مخصوص برای نگهداری کفش

نگهداری و تعمیرات حرفه‌ای

در صورت بروز هر گونه آسیب در بافت چرم، بهتر است از متخصصین تعمیر چرم برای ترمیم محصول کمک گرفت. معمولا این افراد با تکنیک‌های خاص خود، می‌توانند آسیب‌های وارده به چرم طبیعی و محصولات چرم را ترمیم کنند و آن را به حالت اولیه خود بازگردانند.

نگهداری و تعمیرات حرفه‌ای-کاماپرس

خرید انواع محصولات چرم از «چرم پرسیس»

فروشگاه اینترنتی چرم پرسیس، عرضه‌کننده انواع محصولات چرم از جمله، کیف، کفش و انواع اکسسوری محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های این مجموعه در کنار کیفیت بالا و تنوع ارائه خدمات، امکان خرید اقساطی هر یک از اجناس موجود در سایت است؛ این ویژگی می‌تواند تجربه خوشایندی را برای افراد به همراه داشته‌باشد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید محصولات چرم پرسیس می­‌توانند به وبسایت https://persisleather.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 28421139-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان