دیدنی ترین افق های دنیا در سال 2023 + عکس

لست سکند

افق‌های هر منطقه معمولاًبا ساختمان‌هایش تجلی پیدا می‌کند. تضاد زیبای میان آسمان‌خراش‌های از جنس فولادو شیشه‌ا و ابرهای آسمان توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. انعکاس تصویر آسمان‌خراش‌ها بر دریاچه‌های اطراف‌شان در ردیف مناظر برتر عکاسی دنیا قرار می‌گیرد. تماشای آسمان‌خراش‌ها از نزدیک و عکس گرفتن با آن‌ها آن‌ها تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در کل دنیا شده است.

به گزارش کاماپرس، هر خط افق، انعکاس‌دهنده ماهیت و قدرت هر ملت است که می‌تواند بیننده را تحت تأثیر خود قرار دهد. در ادامه، به 8 افق دیدنی برتر دنیا اشاره می‌شود:

شیکاگو، ایالات متحده

اولین آسمان‌خراش دنیا در این شهر بنا شده است. یکی از موزون‌ترین خطوط آسمانی متعلق به این شهر است. برج ویلیس، مشهورترین آسمان‌خراش واقع در واشنگتن است که رو به دریاچه میشیگان در ارتفاع 442 متری قرار گرفته است.

هنگ‌کنگ، چین

خط افق هنگ کنگ با آسمان‌خراش‌های بلند و باریک در کنار رشته‌کوه‌های بهم‌پیوسته و خلیج زیبای این منطقه واقعاً تماشایی است. شب‌ها، تماشای آسمان‌خراش‌ها دیدن دارد، چون خلیج و ارتفاعات قلعه ویکتوریا غرق در نور هستند.

راز آسمان پایتخت

دبی، امارات متحده عربی

دبی همچون یک سراب در وسط کویر است. برج خلیفه با ارتفاع 828 متر بلندترین برج جهان است که در احاطه سایر برج‌های مجاورش قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

سنگاپور

سنگاپور دومین کشور پرجمعیت روی کره زمین است که بیش از 90 درصد از جمعیت آن در ساختمان‌های بلند زندگی و کار می‌کنند. با توجه به محدودیت عدم ساخت برج‌های بالای 280 متر، منظره‌ای منحصربه‌فرد از آسمان خراش‌ها ایجاد شده است. برج مارینا بی مشهورترین آسمان خراش این کشور است.

سان فرانسیسکو، ایالات متحده

این منطقه عمدتاً به خاطر پل گلدن بریج، خیابان‌های رنگارنگ و شیب‌دارش شهرت دارد. کسانی که به آمریکای شمالی سفر می‌کنند، سری هم به سان فرانسیسکو می‌زنند.

توکیو، ژاپن

برج توکیو با پس زمینه کوه فوجی، یکی از نمادهای این شهر به شمار می‌‎رود. همچنین، توکیو اسکای‌تری بلندترین سازه در توکیو با طول 634 متر است. خط افق پایتخت ژاپن خیلی بلند نیست، اما نوعی هارمونی باورنکردنی بین سازه‌های مرتفع آن برقرار است.

فرانکفورت، آلمان

بناهای باستانی متعددی از قبیل کلیسای جامع سنت بارتولومئوس و کلیسای سنت پل در این شهر واقع شده است. برخی از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های اروپا هم در مرکز این شهر قرار دارند.

نیویورک، ایالات متحده

نیویورک با خط افق نمادین منتهن به شهرت رسیده است. این افق محسورکننده در احاطه ده‌ها آسمان‌خراش مشهور از قبیل برج 102 طبقه امپایر استیت، برج آزادی و ساختمان کرایسلر قرار دارد. خط افق افسانه‌ای نیویورک به واسطه کرانه‌های نیوجرسی و پل‌های منحصربه‌فردش تماشایی است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز