کویت برجی با ارتفاع 1 کیلومتر می سازد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور کویت اعلام کرده که در صدد ساختن بلندترین سازه جهان است. هم اکنون بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه در دبی امارات متحده عربی است. ارتفاع این آسمان خراش 828 متر است. به گزارش کاماپرس کویت اعلام کرده که برجی با ارتفاع حدود یک کیلومتر خواهد ساخت تا از برج خلیفه دبی پیشی بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

آسمان‌خراش یک کیلومتری در شهر دبی

برج مبارک الکبیر کویت قرار است 234 طبقه داشته و تا یک کیلومتر بالا برود. مبارک الکبیر نام منطقه‌ای در کویت است که این برج بنا در آن خواهد شد. این آسمان‌خراش می‌تواند 7 هزار نفر را به همراه دفاتر، هتل‌ها، مغازه‌ها و یک رصدخانه در خود جای دهد. این سازه برای مقاومت در برابر بادهایی با سرعت 150 مایل در ساعت طراحی خواهد شد.

برج مبارک الکبیر بلندتر از برج خلیفه است. اما نکته جالب آنکه ممکن است در زمان افتتاح بلندترین برج جهان نباشد. چراکه انتظار می‌رود برجی که عربستان سعودی در حال ساخت آن است، بلندتر از یک کیلومتر باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

برج الکبیر بخشی از پروژه شهر ابریشم کویت است. در این پروژه قرار است بخشی از زمین خالی از سکنه تبدیل به شهری وسیع و هدفمند شود. انتظار می‌رود این ابر شهر 132 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. حدود 25 سال طول می‌کشد تا این برج ساخته شده و شهر اطراف آن شکوفا شود.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز