دنا پلاس اتومات بخریم یا سراتو سایپا ؟

دناپلاس اتومات و سراتو سایپا ۲۰۰۰ در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای تولید داخلی هستند، اما خرید کدام یک از این دو خودرو به صرفه تر است؟

به گزارش کاماپرس، دنا پلاس اتومات نسخه پیشرفته ای ازدناست که سال ۹۰ وارد بازار ایران شد. این خودرو کم کم با تغییرات ظاهری و فنی حالا با نام دنا پلاس اتوماتیک به مشتریان عرضه می شود. خودرو کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ ،نمونه مونتاژ داخل نسل دوم کیا سراتو (TD) است .

تولید کیا سراتو از سال ۱۳۹۳ توسط شرکت سایپا شروع شد. نکته مهم در مقایسه این دو خودرو این است که سراتو آپشنال صفرکیلومتر در رده قیمتی بالاتر از دنا پلاس است به همین دلیل این دو خودرو رقیب مستقیم هم نیستند، اما نمونه‌های کارکرده سراتو هم‌قیمت با مدل اتوماتیک دنا پلاس هستند، و می توان این دو خودروی مدرن را با هم مقایسه کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دناپلاس قشنگ تر است یا سراتو سایپا؟

آریاک سفر

طراحی نسبتا اسپرت ظاهر به‌همراه حجم‌پردازی‌های مناسب پروفیل جانبی، باعث شده تا دنا پلاس توربو اتوماتیک در مقایسه با کیا سراتو، اندکی اسپرت و جوان‌پسندانه‌تر جلوه کند.

البته سدان کره‌ای مونتاژ سایپا، ظاهری نسبتا معقول و زیباتری نسبت به دنا پلاس را به نمایش می‌گذارد . اما این به معنای شمایل به‌روزتر سراتو نیست، بلکه شاید حتی با وجود تمام ناهماهنگی‌هایی که در چهره دنا پلاس وجود دارد،می توان گفت سدان ایرانی محصول هیجان‌انگیزتری از سراتو سایپاست. اگر ظاهری مهیج و اسپرت‌تر را مد نظر دارید، دنا پلاس بیشتر می‌تواند مطابق میل شما باشد.

طراحی داخلی کدام خودرو بهتر است؟

رنگ‌ولعاب و سبک‌و‌سیاق طرح‌پردازی کابین دنا پلاس توربو اتوماتیک در مقایسه با کیا سراتو سایپا‌ ۲۰۰۰ ، زیباتر است. سبک طراحی داشبورد این خودرو با الهام از برخی محصولات هیوندای نظیر سوناتا YF ترسیم شده است و نمایی نسبتا مدرن و قابل‌قبول دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

میزان فضای پای سرنشینان ردیف عقب در هر دو خودرو تقریبا کافی به نظر می‌رسد؛ اما به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر این خودرو، فضای بیشتری برای سرنشینان این خودرو در دسترس خواهد بود. درضمن، صندوق عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک حدود ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد و این در حالی است که کیا سراتو فقط ۴۱۶ لیتر فضا به اسباب و وسایل سرنشینان در صندوق عقب خود اختصاص داده است.

کدام خودرو قوی تر است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دنا پلاس توربو اتوماتیک در مقایسه با کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال، از لحاظ فنی برتری آن‌چنان محسوسی ندارد. دنا پلاس توربو پیشرانه EF7 TC را به خدمت گرفته است تا قوایی معادل ۱۵۰ اسب‌بخار و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ‌ترونیک چینی شش‌سرعته به سوی محور جلو ارسال کند.

حریف کره‌ای هم ترجیح داده تا سیستم مکش تنفس طبیعی را برای پیشرانه خود انتخاب کند. موتور دو لیتری کیا سراتو‌، قدرتی معادل ۱۵۶ اسب‌بخار به‌همراه ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به‌واسطه جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک روانه چرخ‌های جلو می کند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

12 دیدگاه برای “دنا پلاس اتومات بخریم یا سراتو سایپا ؟

  1. ایرانی گفته:

    مقایسه خر ( دنا ) با اسب زیبای ترکمن ( سراتو )
    خنده داره واقعا” !!!!!!!! عجب کارشناس خری

  2. محمد گفته:

    دنا اتومات صفر از هر نظر ارزنده‌تر از سراتو هست و سراتو از رده خارج (مدل ۲۰۰۹) دیگر در هیچ‌کجای دنیا مونتاژ نمی‌شود. سرنوشت سراتو مونتاژی مثل ریو مونتاژی هست که قیمتش پس از توقف تولید یکباره چند برابر شد و الان ریو دست دوم جزو خودروهای ارزان بازار محسوب می‌شود. اما دنا اتومات تازه در اول راه است…

    • امین گفته:

      همون ریو مونتاژ از هزارتا ماشین صفر بهتره
      اون زمان abs داشت تازه اینکه چندین بار ماشین رو با ردیات خالی کار زدم اخ نگفت به قول تعمیرکاره اگه هر ماشین ایرانی یا حتی تندر بودند باید ولشر شر سیلندر عوض میکردند
      امنیت کیا از همه بهتره تمام ماشینای چینی و ایرانی و تندر و ساندرو .. درشون با یه پیش گوشتی راحت باز میشه اونم زیر 2 ثانیه
      فقط کیا هستند که امنیت دارند

      • محمد گفته:

        از لحاظ امنیت، من خودم ریو مونتاژی سال ۹۰ داشتم. فقط ۲سال آخر تولیدش abs داشت، ولی اکثر ریوهای موجود فاقد abs هستند. اتفاقا مهمترین ایراد ریو ترمزهایش بود که با وجود اینکه به abs مجهز شد خیلی مطمئن عمل نمی‌کرد و دلیلش ترمزهای ضعیف کاسه‌ای عقب بود. بجز مدل اتوماتیک ریو که به ایربگ راننده مجهز شد، ایربگ هم نداشت. سراتو سایپا (برخلاف مدلهای وارداتی) تنها دو ایربگ دارد و ترمز عقب آن کاسه‌ای است. دنا به چهار ایربگ مجهز است و ترمز دیسکی چهارچرخ دارد و از این لحاظ از سراتو سایپای بهتر است. تنها نقص عمده این دو خودرو نداشتن esp است که در شرایط لغزنده حالت برفی گیربکس دنا اتومات بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

  3. علی گفته:

    جفتشون آشغالن اگه الان واردات آزاد میشد میدیدم که هیچ کس سمت این ماشینای پر از ایراد نمیرفت
    خودمم از روی ناچاری یه برلیانس گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز