دلار چگونه تا 15 هزار تومان سقوط می کند؟

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است اگر بانک مرکزی جلوی سفته بازی‌ ارزی را بگیرد، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان سقوط می کند.

به گزارش کاماپرس، بعد از کاهش قیمت دلار بعضی از کارشناسان اقتصادی اعلام کردند عامل خارجی تقش زیادی در افزایش قیمت دلار ندارد و باید دنبال عوامل داخلی تاثیرگذار در افزایش قیمت دلار باشیم. کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر بانک مرکزی بتواند نرخ ارز را مدیریت کند، قیمت دلار کم کم کاهش پیدا می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

رامین پولاد رگ کارشناس مسائل اقتصادی درباره کاهش نرخ دلار در روزهای گذشته گفت:« نرخ ارز یکی از مسائل اساسی در اقتصاد ایران است. به همین دلیل اگر بخواهیم قیمت دلار را با توجه به فرمولی پولی و نقدینگی حساب کنیم، قیمت آن باید بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان باشد.»

این کارشناس اقتصادی معتقد است قیمت دلار باید خیلی کمتر از نرخ فعلی که در بازار معامله می شود، برسد. او در این باره می گوید:« قیمت دلار باید خیلی کمتر از حالا باشد . در یک برهه زمانی قیمت دلار افزایش افسارگیخته ای داشت، اما همه کارشناسان پیش بینی می کردند که قیمت دلار ریزش پیدا می کند و کم می شود. چون نرخ دلار هیچ ارتباطی به عوامل بیرونی ندارد و کاملا داخلی است.»

آریاک سفر

جلوگیری از سفته بازی قیمت دلار را کاهش می دهد

این کارشناس مسائل اقتصادی معتقد استما می‌توانیم نرخ دلار را در داخل کشور مدیریت کنیم. او در ادامه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« بانک مرکزی با پایین نگه داشتن تقاضای ارز و کم کردن تقاضاهای غیر معمول، از سفته بازی‌ ارزی در بازار جلوگیری کرد. این مسئله تاثیر زیادی در کاهش نرخ دلار داشت. اگر بانک مرکزی به همین روال ادامه بدهد و همت کرده و نرخ ارز را مدیریت کند، نرخ دلار همچنان کاهش پیدا می کند. ثبات ارزی در کشور باعث رونق صادرات کالا می شود و به تجار کشور کمک زیادی می کند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و ارز ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز