سقوط قیمت دلار حتمی است

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند با توجه به شرایط بازار و پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سقوط دلار حتمی است.

به گزارش کاماپرس، دلار در یکی دو هفته گذشته روزهای متفاوتی را پشت سر گذاشته است. دلار در ۲۵ مهرماه رکورد 32 هزار و 100 تومانی را به نام خود ثبت کرد،‌اما این روزها و با بیشتر شدن شانس جو بایدن برای رسیدن به کاخ سفید وضعیت دلار در ایران قرمزتر از همیشه شده است.

با اینکه در همان ساعات اول بعد از انتخابات و احتمال پیروزی ترامپ، دلار دوباره روند صعودی را طی کرد و حتی به ۳۰ هزار تومان هم رسید، اما در روز پنج شنبه و بعد از برگشتن ورق و پر رنگ شدن شانس پیروزی بایدن، هر ساعت قیمت دلار کمتر و کمتر شد. تا جایی که بعضی از کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه، شرایط امروز دلار را با سقوط آن در دوران بعد از قطعنامه بین ایران و عراق مقایسه می کنند.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس درباره شرایط امروز دلار در فضای مجازی نوشته است:« در صورت برنده شدن بایدن و برگشت او به برجام، سوای حجم و رشد نقدینگی در کشور، سقوط قیمت ارز مشابه شرایط قطعنامه ۵۹۸ حتمی است.»

آریاک سفر

عضو شورای عالی بورس در این تويیت نوشته:« ترامپ و بایدن هر دو به شدت علاقه‌مند توافق با ایران هستند، با انتخاب ترامپ نگران نباشید فشارهای ارزی بیش از این دیگر جواب نمی‌دهد و مسیرهای جدید برای انتقال ارز ایجاد می‌شود اما در صورت برنده شدن بایدن و برگشت او به برجام، سوای حجم و رشد نقدینگی در کشور، سقوط قیمت ارز مشابه شرایط قطعنامه ۵۹۸ حتمی است.»

روز پنج‌شنبه، دلار با ۲ هزار و ۸۰۰ تومان افت به ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. امروز هم قیمت دلار تا لحظه تنظیم این خبر ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان است. حال باید دید با پیروزی قطعی بایدن قیمت دلار چقدر سقوط می کند؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز