قیمت دلار و مقاومت 1000 تومانی در مرز یک کانال حساس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت دلار طی دو روز اخیر در مرز  کانال حساس  26 هزار تومان با مقاومت شدید معامله گران بازار مواجه شده و با وجود فراهم بودن شرایط  شکستن کف این کانال ، با نوسان حدود 1000 تومانی از ابتدای هفته تاکنون در کانال مذکور ماندگار شده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار روی کاغذ و در دنیای فرضیه ها و تئوری ها آماده سقوط به کانال های پائین تر از 26 هزار تومان است اما این اتفاق به چند دلیل به تعویق می افتد. دلیل اصلی که طی روزهای اخیر به شدت به نوسان دلار انجامیده، چالش انتقال قدرت از ترامپ به بایدن است.

ترامپ با وجود محرز بودن باخت در انتخابات نشانه هایی غیرقابل انکاری از مقاومت در برابر انتقال قدرت مسالمت آمیز از خود بروز داده و طرفداران افزایشی ماندن دلار را به حضور خود در کاخ سفید دلگرم کرده است.

بانک مرکزی مخالف کاهش نرخ دلار است؟

دلیل دیگری که موجب نوسان 1000 تومانی دلار در کانال 26 هزار تومان شده و از شکست این مقاومت جلوگیری کرده گمانه زنی هایی است که از بی میلی بازارساز به کاهش قیمت ارز حداقل در مقطع کنونی شنیده می شود و این گمانه زنی ها با سخنان برخی مسئولان ارشد کشور که انگشت اتهام مشکلات اقتصادی را مستقیما به سوی خیابان میرداماد – محل ساختمان بانک مرکزی – گرفته‌اند، تقویت می شود.

راز آسمان پایتخت

تضعیف ریال در برابر دلار به دلیل تعطیلات کرونایی 

علت دیگر نوسان 1000 تومانی دلار در کانال 26 هزار تومان و سقوط نکردن قیمت اسکناس آمریکایی به کانال پایین تر، اوج گرفتن کرونا و تعطیلی دو هفته ای مشاغل و رکود اقتصادی است. با جدی شدن تعطیلی دو هفته ای تهران و بسیاری از شهرها در واقع مشاغل و کسب وکارها برای مدتی از دور خارج می شوند و این وضعیت به تضعیف ریال در برابر دلار می انجامد.

به نظر می رسد اگر دلار امروز هم موفق به شکست مقاومت 1000 تومانی و سقوط به کانال 25 هزار تومان شود با توجه به دو عامل پیش گفته یعنی تعطیلات کرونایی مشاغل و چالش دنباله دار انتخابات آمریکا، ماندگاری دلار در کانال 25 هزار تومانی یا سقوط  اسکناس آمریکایی به کانال های پائین تر با موانع جدی روبرو خواهد بود و احتمال بازگشت دلار به کانال 26 هزار تومان و نوسان در این کانال فعلا بیشتر از دیگر گزینه ها است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز