دلار در کانال 27 هزار تومانی دوام می آورد؟

نرخ دلار بازار آزاد طی روز جاری بار دیگر به مرز 27 هزار و 980 تومانی رسید و نسبت به دیروز 0.89 درصد کاهش پیدا کرد. اما قیمت دلار بازار متشکل نسبت به دیروز 120 تومان زیاد شد و در محدوده 25 هزار و 78 تومانی قرار گرفت. به نظر اغلب کارشناسان بازار ارز، تداوم اخبار مثبت برجامی و خبر آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور، طی روزهای گذشته مانع از افزایش قیمت دلار شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فشار فروش دلار بار دیگر افزایش پیدا کرده و علت عمده این موضوع هم به جهت گیری مثبت اخبار منتشر شده از مذاکرات وین بازمی‌گردد. از لحاظ تحلیل فنی، در صورت ادامه کاهش نرخ دلار، این ارز خارجی به سمت حمایت 27 هزار و 800 تومانی خواهد رفت. با این وجود هنوز هم برخی فعالان ارزی کاهش قیمت دلار را موقتی می‌دانند و نسبت به ادامه آن خوش بین نیستند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظر برخی معامله گران درباره عدم کاهش نرخ دلار

به نظر فعالان ارزی، دلایل عمده برای عدم کاهش نرخ دلار وجود دارد. از جمله آن‌ها اقدامات صرافی ملی برای کنترل نرخ این ارز خارجی و وضعیت کنونی بازار بورس است. در واقع فعالان معتقدند که صرافی ملی در آغاز کار خود نرخ دلار را بالا برده و هنگام اتمام فرآیند خرید و فروش، قیمت را مجددا پایین می‌آورد. همچنین معامله گران معتقدند تا زمانی که شرایط بورس کشور سر و سامان پیدا نکند بعید است که کاهشی درباره دلار مشاهده شود و اتفاق خاصی در بازار ارز روی دهد.

قیمت پوند و یورو هم مانند دلار در مدار کاهشی قرار گرفت. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 28 تومان کم شد و به مرز 37 هزار و 761 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 20 تومان کاهش پیدا کرد و در محدوده 31 هزار و 374 تومانی قرار گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز