شوک اونس و دلار به بازار طلا و سکه

لست سکند

افت نرخ دلار و ریزش سنگین قیمت اونس با هم موجب کاهش نرخ طلا و سکه شدند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 16 هزار و 700 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 228 هزار و 400 تومانی رسید. قیمت سکه هم با افت 1.49 درصدی که در مقایسه با دیروز داشت در مرز 12 میلیون و 395 تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیشب با ریزش نرخ اونس، صعودی‌های بازار طلا هم امید خود را از دست داده و از این فضا خارج شدند. در واقع کاهش یکباره نرخ این فلز گرانبها، شوکی به سکه بازان وارد کرد و شرایط بازار را بهم ریخت.

قیمت اونس طی یک هفته اخیر رشد خوبی داشت و به نرخ بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرده بود. تا جایی که معامله گران بازار سکه نسبت به 2 هزار دلاری شدن نرخ این فلز گرانبها و تقویت قیمت سکه امید داشتند. اما در کمتر از چند ساعت، سقوط نرخ اونس کاملا اوضاع را عوض کرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

همین عامل باعث شد تا سکه به راحتی از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی عقب نشینی کند و به محدوده‌های پایین‌تری برسد. با این حال معامله گران احتمال می‌دهند که قیمت سکه در مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی با حمایت شدیدی روبرو شود.

چرا نرخ اونس کاهش پیدا کرد؟

نرخ اونس نسبت به روز قبل 18.6 درصد کم شده و به مرز هزار و 811 دلاری رسیده است. به نظر مهم‌ترین عامل کاهش شدید نرخ اونس طی روز جاری به بهبود قابل توجه ارزش دلار باز می‌گردد. افزایش ارزش دلار هم به سخنرانی اخیر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، درباره سیاست‌های آینده این مجموعه مربوط می‌شود. بعد از سخنرانی پاول بازارهای مالی نوسانات زیادی داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز