پیش بینی پیشروی ارزش ذاتی سکه تا مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی!

نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 2.98 درصد بالا رفته و به مرز یک میلیون و 276 هزار و 500 تومانی رسیده است. قاعدتا 28 هزار تومانی شدن نرخ دلار بلافاصله روی قیمت سکه هم منعکس شد و با توجه به این موضوع، نرخ این فلز گرانبها نسبت به دیروز 1.19 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 12 میلیون و 595 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها نرخ سکه تحت تاثیر قیمت دلار در کاهش و افزایش مداوم است. با رشد نرخ دلار طی روز جاری، شوک قیمتی به سکه وارد شد و سرانجام این فلز گرانبها توانست محدوده 12 میلیون و 500 هزار تومانی را پشت سر بگذارد. به نظر کارشناسان، با دلار 28 هزار تومانی و در صورت 2 هزار دلاری شدن نرخ اونس، ارزش ذاتی سکه به بالای 13 میلیون و 200 هزار تومان خواهد رسید.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

چه عاملی باعث کاهش نرخ اونس شد؟

روز گذشته نرخ اونس رشد خوبی پیدا کرد و باعث شد که انتظارات افزایشی درباره قیمت سکه بالا برود. اما کاهش نرخ دلار مانعی برای رشد قیمت سکه بود. به گفته تحلیلگران بازار سکه، در صورتی که نرخ دلار همچنان افزایش پیدا کند، سکه بازان به رشد نرخ این فلز گرانبها امیدوارتر شده و خریداران بیشتری وارد بازار آن می‌شوند.

نرخ اونس طی روز جاری نسبت به دیروز 3.5 درصد کم شده و به مرز هزار و 845 دلاری رسیده است. مهم‌ترین عاملی که امروز مانع از رشد نرخ اونس شد به ارزش بازده خزانه داری و رشد شاخص دلار باز می‌گردد. با این حال از نظر فنی، شرایط بازار اونس صعودی است و تا زمانی که نرخ اونس بالای محدوده هزار و 818 دلاری است، خریداران همچنان به این بخش امیدوار هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز