توقف برجام آتش به جان دلار انداخت

توقف مذاکرات برجام بار دیگر نرخ دلار را به سمت جلو هل داد. اکنون نرخ این ارز خارجی در بازار آزاد نسبت به دو روز گذشته 1.27 درصد بالا رفته و به مرز 28 هزار و 320 تومانی رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 0.15 درصد رشد کرد و در مرز 25 هزار و 27 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر شرایط مذاکرات برجام بسیار حساس شده و هیئت‌های حاضر در مذاکره برای اتخاذ تصمیم‌های سیاسی و انجام مذاکرات نهایی راهی پایتخت‌های خود شده‌اند. سخنان ضد و نقیضی درباره مذاکرات برجام همواره به گوش می‌رسد.

پربازدیدترین ویدیوی امروز را ببینید:

اخیرا یکی از مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا بیان کرده که ممکن است مذاکرات به نتیجه نرسد و توافقی حاصل نشود. اما مقامات دیگر کشورها روند مذاکرات را رو به جلو و سازنده بیان کرده‌اند. با این حال طولانی شدن روند مذاکره و توقف مجدد برجام باعث شده تا این عامل مانند یک اهرم فشاری برای رشد دوباره نرخ دلار عمل کند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

چشم معامله گران به مذاکرات برجام

این مسئله بار دیگر نشان داد که در حال حاضر مذاکرات برجام تنها عامل تعیین کننده نرخ دلار است. تا جایی که انتشار خبر آزادسازی اموال بلوکه شده کشور در عراق هم نتوانسته مانع از رشد قیمتی دلار شود. قبلا میرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس، اعلام کرده بود که حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در عراق آزاد و وارد کشور شده است و بقیه آن هم به صورت خط اعتباری در اختیار ایران قرار داده می‌شود.

امروز نرخ پوند و یورو هم افزایش پیدا کرد. قیمت یورو نسبت به دو روز قبل 362 تومان بالا رفت و به مرز 31 هزار و 576 تومانی رسید. نرخ پوند هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 527 تومان زیاد شد و در محدوده 37 هزار و 948 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز