دعوای نمایندگان مجلس در صحن بر سر فیلترینگ

ژیوار

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تنش‌هایی بین نماینده بوکان و رئیس مجلس به وجود آمد.

به گزارش کاماپرس، محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان، در تذکری به رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف، اعتراض کرد که طرح دوفوریتی او برای رفع فیلترینگ، علیرغم طی کردن تمام مراحل قانونی، وتو شده است. او از قالیباف خواست که توضیح دهد بر چه اساس این اقدام را انجام داده و چرا به آیین‌نامه داخلی مجلس عمل نمی‌کند.

عثمانی تأکید کرد که طرح او در منافع مردم طراحی شده و طبق آیین‌نامه، مراحل دوفوریتی آن طی شده است. او از قالیباف پرسید که چرا این طرح را وتو کرده و آیا فکر می‌کند با این کار مصلحت‌اندیشی می‌کند. او همچنین اشاره کرد که همه از رفع فیلترینگ صحبت می‌کنند، پس چرا طرح او را وتو می‌کنند و این کار را به نفع کشور نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

علی نیکزاد که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر عثمانی گفت: انتسابی که به رئیس مجلس داده شده، نادرست است و افزود که در حال حاضر ۳۰ طرح دوفوریتی در هیئت‌رئیسه وجود دارد که به موقع مطرح خواهند شد. او از عثمانی خواست تا شأن مجلس، نمایندگان و رئیس مجلس را حفظ کند.

دریان سفر امید

پس از پایان صحبت‌های نایب‌رئیس مجلس، تعدادی از نمایندگان طرفدار قالیباف اطراف صندلی عثمانی تجمع کردند و با او بحث کردند. این بحث با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس، به پایان رسید. حین صحبت‌های عثمانی، برخی نمایندگان نیز با صدای بلند و به نشانه مخالفت ۲ -۲ می‌کردند و او در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس را روی میز خود کوبید.

در پایان عثمانی با بیان اینکه من یاغی نیستم بابت بلند کردن صدای خود در مجلس از نمایندگان عذرخواهی کرد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز