در چه شرایطی قیمت سکه نزولی خواهد شد؟

لست سکند

بالاخره قیمت هر گرم طلای 18 عیار به محدوده یک میلیون و 299 هزار و 300 تومان رسید. با این حال نرخ این فلز گرانبها نسبت به روز قبل 0.31 درصد بالا رفته است. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 5 هزار تومان کم شد و در مرز 13 میلیون و 100 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر افت نرخ دلار علت اصلی عقب نشینی نرخ سکه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با واکنش بازار ارز نسبت به سخنان سعید خطیب‌زاده و انتشار اخباری پیرامون لایحه بودجه 1401، نرخ سکه هم کاهشی شد و یک گام دیگر به سمت کانال 12 میلیون تومانی عقب نشینی کرد. به گفته تحلیلگران بازار طلا، در صورتی که سکه مرز 13 میلیون تومانی را از دست بدهد، با حمایت 12 میلیون و 800 هزار تومانی مواجه خواهد شد. اگر باز هم کاهش نرخ سکه ادامه پیدا کند، فروشندگان بیشتری وارد بازار این فلز گرانبها می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

البته اگر قیمت سکه به مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی هم برسد و در آن تثبیت شود، خریداران به صورت سنگینی وارد بازار خواهند شد و نرخ این فلز گرانبها را به محدوده 13 میلیون و 500 هزار تومانی خواهند رساند.

اونس جهانی باز هم کاهش قیمت داشت

قیمت اونس با وجود اعلام آمار روز جمعه همچنان در حال کاهش است و امروز نسبت به دو روز قبل 1.9 درصد افت کرد. در حال حاضر نرخ اونس به مرز هزار و 783 دلاری رسیده است.

شاید ترس از سیاست‌های سخت گیرانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نرخ اونس را کاهش داده است. به هر حال طی جلسه این هفته فدرال رزرو، درباره میزان نرخ بهره و چگونگی کنترل تورم تصمیم گیری خواهد شد. قاعدتا این تصمیمات روی نرخ آینده اونس طلا تاثیر خواهد گذاشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز