سفر به دنیای طعم های ناشناخته با تور ژاپن

ژیوار

تور ژاپن امکان تجربه غذاهای سنتی و مدرن شرق آسیا را فراهم می‌کند و یکی از خاص‌ترین مسافرت‌هایی است که هر کسی می‌تواند تجربه کند. این کشور رنگارنگ، علاوه بر بناهای باستانی زیبا و طبیعت بکر، فرهنگ متفاوتی نیز دارد و در رستوران‌های آن برخی از محبوب‌ترین غذاهای جهانی به چشم می‌خورند. برای مثال، سوشی یکی از دست‌آوردهای آشپزی ژاپن برای مردم دنیا است.

کاماپرس در این گزارش، بهترین و معروف‌ترین غذاهای ژاپنی را معرفی می‌کند. علاقه‌مندان به تور ژاپن، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از سایت نهال گشت با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنند.

سوشی، معروف‌ترین غذای ژاپن

سوشی یکی از معروف‌ترین غذاهایی است که در تور ژاپن می‌توان امتحان کرد. این غذا از ترکیب برنج مزه‌دار شده با سرکه و غذاهای دریایی مختلف تهیه می‌شود و مدل‌های مختلفی دارد. متداول‌ترین انواع این غذا، نیگیریزوشی و تماکیزوشی هستند. با اینکه از ماهی خام در رسپی اصلی سوشی استفاده می‌شود، اما امکان سفارش دادن آن با میگوی آب‌پزشده و مارماهی گریل شده نیز وجود دارد.

بهترین رستوران برای میل کردن سوشی در ژاپن، رستوران لوکس گینزا است. همچنین، رستوران‌هایی که به بنادر ماهیگیری نزدیک هستند نیز سوشی‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

سوپ نودل ژاپنی با نام رامن

یکی از انواع سوپ نودل‌هایی که در تور ژاپن نباید از دست داد، غذایی به نام رامن است. این سوپ از ترکیب نودل گندم، آب گوشت مرغ یا گوساله و مواد افزودنی مختلف تهیه می‌شود. این غذای شناخته‌شده، معمولا دارای تخم مرغ آب‌پز، تکه‌های گوشت، جلبک نوری، پیازچه و سبزیجات دیگر است.

دریان سفر امید

همچنین، این سوپ مزه‌ای ترکیبی از طعم‌های شور، ملایم، تند یا کرمی دارد و انواع مختلفی از آن سرو می‌شوند. برای مثال، آبگوشت با سس سویا، میسو یا خمیر سویای تخمیرشده، تونکوتسو یا آبگوشت استخوان و شیو یا همان نمک از انواع مختلف مایعاتی هستند که در این سوپ‌ها می‌توان تجربه کرد.

سوکی‌یاکی از غذاهای سنتی ژاپن

بسیاری از مسافران تور ژاپن به دنبال تجربه غذایی سنتی و اصیل هستند. سوکی‌یاکی انتخابی منحصر‌به‌فرد برای این افراد است که به شکل آبگوشت یا خورشت تهیه می‌شود. در این غذا، معمولا گوشت گاو را به صورت بسیار نازکی برش می‌دهند و همراه با سبزیجاتی مانند پیاز، قارچ، توفو و نودل می‌پزند. این غذا در آبی شیرین و نمکی که با سس سویا و شکر آمیخته شده است، تهیه می‌شود.

روش سرو کردن این غذا نیز جالب است و آن را در یک تابه مخصوص با نام نبشی در اختیار افراد قرار می‌دهند. سس همراه این غذا نیز زرده تخم مرغ خام است که معمولا تکه‌های غذا در آن غوطه‌ور شده و بعد خورده می‌شود.

برنج کاری خوشمزه و خاص

برنج کاری ترکیبی از برنج سفید و سس کاری است که طعمی جدید و خاص دارد. در این غذا، سس کاری را به طور غلیظ با طعم ملایم و شیرین تهیه می‌کنند و در آن ادویه‌هایی مانند زردچوبه، زیره، دارچین و گرام ماسالاست اضافه می‌شود. در مرحله بعد عصاره گوشت را به این سس اضافه می‌کنند و همراه با سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، سیب زمینی و گاهی گوشت آن را می‌پزند.

این غذا اصالت هندی دارد اما مدل ژاپنی آن با طعمی متفاوت تهیه می‌شود و ارزش امتحان کردن را دارد. معمولا در بشقاب‌های بزرگی که برنج کاری سرو می‌شود برنج و سس آن به صورت نصف نصف در بشقاب قرار می‌گیرند.

غذای دریایی تمپورا

تمپورا با ترکیب انواع ماهی‌ها، سبزیجات تازه و آرد مخصوص و خمیر تخم‌مرغ تهیه می‌شود و غذایی سرخ‌کردنی است. این غذای خوشمزه را معمولا با سس سویا میل می‌کنند و ریشه اصلی آن به پرتغال برمی‌گردد. با این حال، تمپورای ژاپنی تغییرات بومی زیادی داشته و به یکی از نمادهای آشپزی این کشور تبدیل شده است. برخی از رستوران‌ها به صورت تخصصی تمپورا تهیه می‌کنند و بهترین گزینه برای تجربه این غذا هستند.

یاکیتوری برای عاشقان جوجه کباب

یاکیتوری یکی دیگر از غذاهای جذاب ژاپنی است که در آن قطعات گوشت مرغ به سیخ کشیده می‌شود و روی زغال چوب می‌پزد. این غذا شباهت زیادی به جوجه کباب ایرانی دارد، اما در آن از سس غلیظ و نمک زیاد نیز استفاده می‌شود. معمولا طعم این غذا دودی است و بافتی ترد و خوشمزه دارد. البته امکان تهیه کردن این خوراک با گوشت گاو و حتی سبزیجات نیز فراهم شده است و در برخی از رستوران‌ها از بخش‌های مختلف مرغ برای طبخ آن بهره می‌برند.

غذای سنتی ساشیمی

از غذاهای سنتی و بسیار محبوبی که در تور ژاپن می‌توان امتحان کرد، غذایی با نام ساشیمی است. در اصل این غذا ترکیبی از تکه‌های ماهی خام با سس سویای مخصوص است که با چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود. برای مثال زنجبیل و واسابی از مهم‌ترین ادویه‌های این غذا هستند. رستوران‌های کنار بندر معمولا ساشیمی‌های ارزان‌تری دارند و کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهند، اما در رستوران‌های سنتی و رستوران‌هایی که سوشی دارند هم می‌توان این غذا را پیدا کرد.

غذای کشتی‌گیران سومو: چانکونابه

چانکونابه یکی از غذاهای مقوی ژاپنی است و با مواد مغذی مختلفی تهیه می‌شود. این مدل از آبگوشت را با گوشت‌های مختلفی می‌توان طبخ کرد و در آن از توفو، سبزیجاتی مانند کلم، پیاز، قارچ و گاهی نودل استفاده می‌کنند. تمام مواد این غذا در یک قابلمه بزرگ قرار می‌گیرد و همراه با آب، ادویه و سس سویا می‌پزد. این غذا با اغلب مواد خوردنی سازگاری دارد و به راحتی می‌توان آن را آماده کرد.

کاراگه، غذای خیابانی ژاپن

مسافران تور ژاپن در صورتی که مایل باشند تا غذاهای خیابانی این کشور عجیب را تجربه کنند، حتما باید سراغ کاراگه بروند. این غذا قطعات کوچک گوشت (اغلب گوشت مرغ) است که با سس سویا، زنجبیل و ادویه‌های دیگر مزه‌دار می‌شود. بافت داخلی این غذا آبدار و نرم است و در لایه بیرونی آن می‌توان تردی خاصی را احساس کرد.

کاراگه هم به عنوان یک وعده غذایی اصلی شناخته می‌شود و هم می‌توان آن را به عنوان اسنک یا پیش غذا خریداری کرد. علاوه بر فروشنده‌های خیابانی، در بسیاری از رستوران‌ها نیز کاراگه سرو می‌شود. همراه این غذا اغلب برش‌های لیمو، کلم خرد شده و سس مایونز قرار می‌دهند.

تور ژاپن چه امکاناتی دارد؟

تور ژاپن فرصتی برای تجربه کردن دنیایی جدید و متفاوت است. در این سفر خاص علاوه بر امتحان کردن غذاهای جدید، امکان بازدید از مکان‌های باورنکردنی نیز وجود دارد. اکثر مسافران شیفته فرهنگ و تاریخ این کشور می‌شوند و گردش در ژاپن را یکی از بهترین مسافرت‌های خود می‌دانند. آژانس‌های مسافرتی حرفه‌ای نیز که برگزارکننده تور ژاپن هستند، اغلب خدمات لوکسی را ارائه می‌دهند و بهترین هتل‌ها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

این آژانس‌ها امکان بازدید از شهرهای مختلف را فراهم می‌کنند و خدماتی مانند ترانسفر، بیمه مسافرتی و صبحانه رایگان را عرضه می‌کنند. همچنین، تور لیدر زبان فارسی نیز در این سفر علاقه‌مندان را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان