درخواست انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی از پزشکیان؛ حل 3 مشکل بزرگ

ژیوار

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی طی یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور منتخب، ضمن انتقاد از وضعیت اینترنت کشور، تاکید کرده که اینترنت باکیفیت، سریع و آزاد حق هر ایرانی و حق هر کسب‌و‌کار ایرانی است. تقاضا داریم برای تحقق این حق مسلّم بکوشید.

به گزارش کاماپرس، متن درخواست انجمن صنفی اکوسیستم استارتاپی کشور از دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب، با این جمله شروع شده که اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای اینترنتی کشور مُرد از بس که جان نداشت!

ادامه این نامه به شرح زیر است: همانطور که به خوبی استحضار دارید، هم‌اکنون بزرگترین مشکل پیش روی کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی، وضعیت اسف‌بار اینترنت است. اینترنت کشور در حال حاضر کُند، فاقد کیفیت لازم، دارای محدودیت‌های بسیار و شامل فیلترینگ گسترده است. اینترنت باکیفیت، سریع و آزاد حق هر ایرانی و حق هر کسب‌و‌کار ایرانی است. تقاضامندیم برای تحقق این حق مسلّم بکوشید.

فقدان قانون‌گذاری موثر، به‌روز و شفاف برای رقابت عادلانه میان کسب و کارها

مشکل بزرگ دیگر، فقدان قانون‌گذاری موثر، به‌روز، شفاف و فراهم‌کننده فرصت‌های برابر برای رقابت عادلانه میان کسب و کارها است. تفکر امنیتی حاکم بر کشور باعث شده است روند فعلی قانون‌گذاری در زمینه‌های فناورانه و جدید، به شدت محافظه‌کارانه، همراه با بی‌اعتمادی نسبت به بخش خصوصی و در خدمت تولید رانت و انحصار باشد. امری که در نهایت هم برای اقتصاد دیجیتال کشور عمیقاً مخرب است و هم منجر به ارائه خدمات نامناسب، بی‌کیفیت و گران برای کاربران ایرانی می‌شود. خواهشمندیم تا جایی که می‌توانید نگذارید آنچه بر صنعت خودروی کشور رفته است، بر اقتصاد دیجیتال کشور نیز حاکم شود.

دیدگاه سنتی و قوانین قدیمی حاکم بر ساختار مالیاتی کشور

از سویی دیگر، نظام مالیاتی کشور هنوز نتوانسته است خود را با واقعیت‌های جدید مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی تطبیق دهد. دیدگاه سنتی و قوانین قدیمی حاکم بر ساختار مالیاتی کشور، منجر به تعیین مالیات‌های سنگین، ناعادلانه و سلیقه‌ای برای کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه شده است. امری که نه تنها باعث تهدید ورشکست‌شدن تعدادی از کسب‌و‌کارهای اینترنتی شده، بلکه منجر به ناامیدی صاحبان ‌کسب‌و‌کارهای اینترنتی و رسیدن موج جدید مهاجرت از نیروی متخصص به کارآفرینان و کوفاندرهای استارتاپی شده است. نظام مالیاتی شفاف و عادلانه که مدل‌های درآمدی نو را بشناسد و بتواند مطابق با تغییرات فناورانه حرکت کند، برای اکوسیستم استارتاپی کشور یک ضرورت فوری است. خواهشمندیم اگر می‌توانید، برای نجات اکوسیستم استارتاپی از بحران مالیاتی فعلی، کاری کنید.

دریان سفر امید

این سه مشکل، تنها بخش کوچکی از فهرست بلندبالای موانع و مشکلات کسب‌و‌کارهای اینترنتی و استارتاپ‌های کشور است. بحران مهاجرت بی‌رویه منابع انسانی متخصص، نظام بیمه‌ای ناکارآمد و غیرشفاف، تحریم‌های ظالمانه و… ، بخشی دیگر از این فهرست را تشکیل می‌دهند. با این وجود، ما هم‌اکنون، فقط از شما خواهان بررسی، چاره‌جویی و  تلاش در رابطه با سه موضوع، سرعت و کیفیت اینترنت، قانون‌گذاری مناسب و بهبود وضعیت مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی را داریم.

امیدواریم تلاش‌های شما، بخش‌های دیگر حاکمیت را نیز در رابطه با وضعیت بحرانی حاکم بر اکوسیستم استارتاپی کشور که نفس‌هایش به شماره افتاده است، متوجه و آگاه کند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز