دختران از چه سنی تکواندو را شروع کنند؟

آموزش-تکواندو-دختران-کاماپرس
ژیوار

ورزش‌های رزمی از گذشته در بین بسیاری از دختران و خانم‌ها دارای جذابیت بوده و در این میان یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های آن تکواندوست. شروع تکواندو برای دخترها، سن خاصی ندارد، اما بهترین سن برای یادگیری حرفه‌ای این هنر رزمی، قبل از سنین نوجوانی است.

کاماپرس در این گزارش سن شروع تکواندو برای دختران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهترین سن بین 10 تا 18 سال

زمان شروع ورزش‌های رزمی همچون تکواندو برای دختران و پسران تفاوت چندانی ندارد. با این حال، بسیاری 5 سالگی را سن مناسب برای شروع این هنر رزمی می‌دانند. حتی برخی مجموعه‌های ورزشی مربی مخصوص برای آموزش به کودکان 4 تا 6 سال استخدام می‌کنند تا حرفه‌ای‌تر این هنر رزمی را آموزش بدهند. اما بر اساس یافته‌های کارشناسان و پژوهشگران، سن مناسب شروع این ورزش بین 10 تا 18 سالگی برای دختران و پسران اعلام شده است. چون در هر حال تکواندو یک ورزش سنگین به حساب می‌آید که برای کودکان زیر این سن کمی دشوار است. برای همین باید کودکان در سنی شروع به تمرین تکواندو کنند که توان جسمی و روحی کافی داشته باشند.

تکواندو-دختران-کاماپرس

قبل از تکواندو کدام ورزش را شروع کنیم؟

ورزش تکواندو جزو ورزش‌های سخت، اما محبوب رزمی به حساب می‌آید، بنابراین قبل از آنکه دختر بچه‌ها به سن شروع تکواندو یعنی 10 سالگی برسند، بهتر است ورزش‌های گروه پایه را انجام دهند. از کلاس‌های کششی مثل ژیمناستیک، تا کلاس دوچرخه سواری، اسکیت، شنا و ورزش‌های استقامتی که همه در دسته بندی ورزش‌های پایه به حساب می‌آید.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

چرا کلاس‌های رزمی برای کودک و نوجوان مناسب است؟

به طور کلی ورزش کردن، علاوه بر افزایش عزت نفس در کودکان، منجر به منظم شدن و انضباط زندگی شخصی آنها خواهد شد. در کنار همه این‌ها ورزش کردن، به خصوص ورزش‌های رزمی مانند تکواندو باعث خالی شدن انرژی و کنترل بهتر احساسات خواهد شد. بنابراین انجام این نوع از ورزش‌ها بر کیفیت تعاملات اجتماعی کودکان اثر خواهد داشت. از طرفی دیگر با وجودی که این روزها تناسب اندام برای بسیاری از دختران اهمیت پیدا کرده، این شکل از ورزش‌ها، از سن پایین به تناسب اندام دخترها کمک شایانی خواهد کرد، زیرا از همان سن، ماهیچه‌ها به خوبی فرم می‌گیرد و چربی‌های اضافی بدن از بین می‌رود.

رشد ذهن دخترها با ورزش تکواندو

تمرین و یادگیری هنر رزمی تکواندو امکان دارد با کوفتگی، کبودی، پیچ خوردن مچ پا در حین بازی و سایر آسیب‌ها همراه شود که معمولا هر ورزشکاری تجربه‌ چند بار آسیب را در هنگام تمرین دارد. البته علت بیشتر این آسیب‌ها درست گرم نکردن قبل از شروع ورزش و استفاده از تکنیک‌های غیر صحیح است.

در هر حال این ورزش کره‌ای با تکنیک مشت و لگد در هر سنی که شروع شود مناسب است و حتی بعد از مدتی باعث قدرت عضلانی، چابکی، انعطاف پذیری و استقامت قلب خواهد شد. همچنین این ورزش به مهارت‌های تعادلی بدن کمک می‌کند.

این هنر رزمی علاوه بر ورزش جسم، به دلیل داشتن تکنیک‌های خاص باعث ورزش روح و روان هم خواهد بود و  همچنین به رشد ذهن کمک می‌کند. از طرفی هر ورزشی به کاهش بیماری‌های روانی و استرس کمک می‌کند و انجام تکواندو اثر بیشتری در این مورد برای ورزشکاران خواهد داشت. بنابراین تکواندو می‌تواند یک ورزش مناسب برای دخترهای نوجوان به حساب بیاید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز