داروی گیاهی درمان کرونا مجوز گرفت

لست سکند

مجوز تولید ۴ داروی گیاهی موثر در درمان بیماری کرونا، صادر شد.
به گزارش کاماپرس، بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران بعضی ها مدعی شدند داروی گیاهی درمان این بیماری را تولید کرده اند و حتی در فضای مجازی آن را تبلیغ می کردند و می فروختند. داروهایی که همه از طرف وزارت بهداشت رد شد. حتی مسئولان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کردند بعضی از این افراد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند . آنها اعلام کردند مردم به هیچ وجه فریب نخورند و به تبلیغات فضای مجازی توجه نکنند و اگر قرار باشد دارویی برای درمان کرونا معرفی شود، حتما از طریق سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت انجام می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

اما حالا و پس بررسی های بسیار ۴ داروی موثر برای درمان بیماری کرونا انتخاب شده اند. در جلسه بررسى بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا، مسئولین وزارت بهداشت از صدور مجوز تولید برای ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا و کسب جایگاه پنجم جهان توسط ایران در حوزه طب سنتی خبر دادند. این جلسه با حضور دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى برگزار شد.

راز آسمان پایتخت

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره این داروها گفت:« علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.»

او با اشاره به برخی ادعاها درباره داروهای طب سنتی برای درمان کرونا گفت:« در بعضی از موارد گروه‌هایی که این داروها را ارائه می‌کنند یا صرفاً آکادمیک و علمی هستند و در صنعت تجربه‌ای ندارند و یا کاملاً تجربی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند. اما با طی کردن روند استانداردسازی‌های داروهای گیاهی و طب سنتی مشکلات کسب مجوز این داروها برطرف خواهد شد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بهداشت و سلامت، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز