واکسن کرونا فریب جدید کلاهبرداران فضای مجازی

کلاهبرداران فضای مجازی که از هر موضوعی برای سودجویی بهره برداری می کنند این بار پیش فروش واکسن کرونا را دستاویزی برای کلاهبرداری و سودجویی کرده اند.

به گزارش کاماپرس، این روزها بحث تولید واکسن کرونا داغ است و کشورهای مختلف از روسیه و انگلستان و آمریکا گرفته تا چین و آلمان و … مدعی طی کردن مراحل نهایی تولید واکسن برای پیچیده ترین بیماری همه گیر جهان شده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تمام واکسن هایی که صحبت هایی راجع به آنها مطرح می شود از نظر فنی محصولات در حال تکامل به شمار می روند و هنوز نمی توان هیچ واکسنی را به عنوان واکسن قطعی کرونا مطرح کرد.

با این حال کلاهبرداران زودتر از همه مراجع ذیصلاح دست به کار شده اند تا از آب گل آلود واکسن کرونا برای خود ماهیگیری کنند.

در این زمینه سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: به طورکلی و همانطور که بارها گفته و تاکید شده است، فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع بوده و با عاملان آن برابر قانون برخورد خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

ادعای فروش داروی کرونا کذب است

بنا به اعلام ایسنا معظمی گودرزی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز متاسفانه در مواردی شاهد آن بودیم که افراد سودجو با انتشار آگهی در فضای مجازی ادعای فروش داروهای مربوط به کرونا را داشتند که این افراد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده و در بازجویی از آنان مشخص شده که یا دارویشان تقلبی و جعلی بوده یا اینکه اصلا دارویی در کار نبوده و صرفا به قصد سودجویی و کلاهبرداری دست به چنین اقدامی زده اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: اخیرا نیز با توجه به حساسیت افکار عمومی و خبرهایی که در مورد واکسن کرونا منتشر شده این احتمال وجود دارد که افراد سودجو در پوشش پیش فروش واکسن یا فروش آن قصد کلاهبرداری از مردم را داشته باشند.

وی  گفت: هشدار ما این است که به هیچ عنوان اقدام به خرید دارو از فضای مجازی نکنند چرا که چنین اقدامی غیرقانون است. ضمنا اگر با چنین آگهی‌هایی روبه رو شدند به هیچ عنوان فریب آن را نخورند چرا که یا داروی بی‌اثر و تاریخ مصرف گذشته به دستشان می‌رسد که احتمال مسمومیت با آن نیز وجود دارد، یا اینکه اصلا دارویی وجود ندارد و آگهی برای کلاهبرداری منتشر شده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست که در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز