خیز شاخص بورس به سوی 2 میلیونی شدن

شاخص بورس با وجود افت و خیزهایی که اخیرا تجربه می کند روند رو به رشد خود را در نگاه کلی حفظ کرده و کارشناسان نیز معتقدند این روند تا 2 میلیونی شدن شاخص ادامه دار خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، شاخص بورس در روز چهارشنبه هفته گذشته و اولین روز هفته جاری از رشد همیشگی خود فاصله گرفت اما به نظر نمی رسد رشد شاخص با تهدید جدی مواجه باشد و روند تبدیل نقدینگی به سهام همچنان با قوت ادامه خواهد یافت.

برنامه های دولت برای افزایش عرضه سهام در بورس و عمق بخشیدن با بازار نیز می تواند افت و خیزهای نگران کننده را از شاخص دور کند و سرمایه گذاران با امیدواری بیشتر در این بازار حضور یابند.

شاخص بورس بعد از گذر از مرز 1700 واحدی اکنون مرز محکمی جز 2 میلیون واحد را پیش روی خود نمی بیند و این مرز نیز به باور کارشناسان تاب مقاومت در برابر رشد بورس را نخواهد داشت.

روزنامه رسالت در گزارش امروز خود به رشد شاخص بورس پرداخته و نوشته است: برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاخص به‌زودی در بالای  دو میلیون تثبیت خواهد شد، چراکه حمایت‌های دولتی از بازار ادامه‌دارد و اساسا دولت بالارفتن شاخص‌بورس را برخلاف گذشته دنبال می‌کند.

راز آسمان پایتخت

علی جعفری کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با «رسالت»، با اشاره به دلایل تمایل سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه و بالا رفتن شاخص‌بورس از یک‌میلیون و 700هزار واحد می گوید: ما از ابتدای سال 99 تاکنون با حجم بی‌سابقه ورود سرمایه به بازار بورس روبه‌رو شدیم. بازدهی مناسب بورس در سال 98 باعث گردید توجه مردم به این بازار جلب شود، درحالی‌که بازارهای موازی دچار رکود شده بودند، درنتیجه مردم به سمت بازار سرمایه آمدند.

شاخص‌بورس بدون شک 2 میلیون واحد را رد می کند

جعفری با تأکید بر این‌که رشد شاخص بورس ادامه‌دار خواهد بود، گفت: در ابتدای سال شاخص‌بورس در حدود 500 هزار واحد بود و اکنون به یک‌میلیون و 700 هزار واحد رسیده است. تشویق‌ها و حمایت‌های دولتی باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شد به‌طوری‌که دولت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ( ETF)  بانک‌ها و بیمه‌ها را واگذار کرد و اکنون به دنبال واگذاری ETF پالایشگاه‌ها و خودروسازی تا مردادماه است. به همین علت به نظر نمی‌رسد بورس در آینده با سقوط مواجه شود و این صعود ادامه‌دار خواهد بود. ما نزدیک به 10 میلیون سهامدار فعال داریم که اجازه نمی‌دهند بازار روند منفی داشته باشد.

جعفری با تأکید بر این‌که شاخص بورس از دو میلیون واحد خواهد گذشت، افزود: با ورود سیل عظیم نقدینگی به بازار و اعتمادی که مردم به آن پیداکرده‌اند، بدون شک بورس شاخص دو میلیون واحد را هم رد می‌کند. باید مسئولان هوشیاری به خرج دهند و عرضه سهام را افزایش دهند. دولت هم در این خصوص تدابیری را اندیشیده است، ضمن این‌که مقام معظم رهبری هم تأکید کرده‌اند، دولت شرکت‌های تازه‌وارد به‌بورس که به دنبال افزایش عرضه هستند را درگیر مشکلات مالیاتی نکند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز