اصلاح شاخص بورس کی آغاز می شود؟

فعالان بازار سرمایه معتقدند با توجه به اینکه بازار سرمایه طی هفته های اخیر روند پرشتابی را تجربه کرده است، اصلاح شاخص بورس باید هر چه سریعتر آغاز شود.
به گزارش کاماپرس، بررسی ها نشان می دهد که شاخص بازار سرمایه روند صعودی چشمگیری داشته است و همین موضوع نیاز به اصلاح را در این بازار افزایش می دهد، البته با توجه به اقبال فعالان بازار نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس و حجم ورود نقدینگی،پیش بینی می شود که این اصلاح، همچون دفعات گذشته چندان جدی و شدید نباشد.
احمد اشتیاقی، کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه باید اقدامی صورت گیرد تا روند صعودی بازار سهام به صورت آهسته و پیوسته شود، می گوید: بهتر است تا شاخص بورس یک هفته‌ای را در عدد کنونی استراحت کند و بعد دوباره روند افزایشی را در پیش بگیرد.
اشتیاقی به افرادی که اخیرا وارد بورس شده‌اند و عادت به رشد پرشتاب بازار کرده‌اند، می افزاید: این افراد تصور می‌کنند که بازار باید همیشه با رشد ۵ درصدی همراه باشد، در حالی که بهتر است این موضوع تعدیل شود و بازار روزانه رشد حداکثر نیم درصدی را تجربه کند.

حرکت پول های خرد به سمت بازار سرمایه

به گزارش ایرنا، این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: بهتر است اقدامی صورت گیرد تا جذابیت‌های سرمایه‎گذاری در بورس تا پایان سال ادامه‌دار باشد چون بورس براساس برخی مسایل مانند قیمت دلار، تجدید ارزیابی شرکت‌ها و دیگر مسایل موجود به کانال دو میلیون واحد ورود خواهد کرد.
اشتیاقی با بیان اینکه اکنون دیگر پول‌های خرد و کوچک در بازارهای جایگزین از جایگاهی زیادی برخوردار نیستند، می گوید: بورس تنها بازاری است که می‌تواند پول‌های خرد را جذب کند؛ افرادی که از بازارهای دیگر جا مانده‌اند اکنون امیدشان برای کسب یک بازدهی معقول به بازار سرمایه است که این موضوع زمینه ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در این بازار را فراهم کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: به نظر می‌رسد سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان از جایگاهی در دیگر بازارها برخوردار نباشد به همین دلیل بهتر است تا نقدینگی‌های سرگردان هر چه زودتر وارد این بازار شود.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز