خیانت همسر و 3 اقدامی که بعد از آن نباید انجام داد

ژیوار

خیانت همسر یکی از تلخ ترین اتفاقات در زندگی زناشویی است که بنیان خانواده ها را به شدت تهدید می کند اما برخورد درست با این چالش می تواند آسیب های آن را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

به گزارش کاماپرس، نشسته اید زندگیتان را می کنید. یک روز با کسی آشنا می شوید، همه چیزش عالی است. مثل ملکه یا شاهزاده رفتار می کند و یک روز به شما می گوید که شما را دوست دارد اما موضوعی در زندگی او وجود دارد:«وقتی خیلی جوون بودم بدون خواست من، منو شوهر یا زن دادن» ، « اون فقط یه اسم توی شناسنامه منه، توی قلب من نیست»،«راستش ما طلاق عاطفی گرفتیم اما هنوز تو شناسنامه شوهر من یا زن منه»،«من گیر یه آدم اشتباهی  افتادم که نمیشه ازش خلاص شد» و جمله های مشابهی که خودتان می دانید. به همین راحتی ممکن است به خائن تبدیل شوید.

ساناز طغرائی مشاورخانواده و زوج درمانگر با بیان این که هر قدر هم که خیانت را با دلایل و بهانه های جورواجور کادو پیچ کنیم باز هم خیانت است می گوید: خیانت از بین رفتن حس اعتماد زوج، براثر شکستن پیمان وفاداری در تقسیم زمان باهم بودن، احساسات، علایق و صمیمیت با یکدیگر است. خیانت یک آسیب و بحران اجتماعی است.

به گفته طغرائی از مهم ترین دلایل آغاز خیانت همسر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جذب شدن به یک رابطه فرازناشویی برای داشتن یک رابطه جنسی جدید و متنوع.
  2. صمیمیتی که در بین زوجین به رکود می رسد و زن یا مرد به دنبال این صمیمیت در خارج از زندگی زناشویی می گردند.۳
  3. پورنوگرافی و دیدن فیلم های مستهجن میزان خیانت زناشویی را بالا می برد.
  4. بیشتر زوجین باطن زندگی خودشان را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می کنند.
  5. اختلالات جنسی نیز یکی از موارد بی وفایی زناشویی است.

اخبار مهم روز را بخوانید: 

دریان سفر امید

طغرائی می افزاید: آگاهی از مسئله بزرگی مانند خیانت همسر آنقدر شوک آور است که فرد را دچار پریشانی فکر می کند. بسیاری از افراد در این موقعیت، به دلیل تنش های عاطفی و فشار روانی حاصله، تصمیمات احساسی و بدون فکر می گیرند. رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر می توانند کورسوی امید برای بازسازی رابطه را از بین ببرد.

این مشاورخانواده و زوج درمانگر مهم ترین رفتارهایی که پس از آگاهی از خیانت همسر نباید انجام دهید را به صورت زیر دسته بندی می کند:

  1. برای همه ی دنیا جار نزنید: ترس ناشی از کشف خیانت، بسیاری را وادار می کند که به همه دنیا بگویند که با آنها بدرفتاری شده است. شاید مدت زمانی که از این واقعه بگذرد، پشیمان شوید که خیلی زود همه چیز را به همه گفته اید. بسیاری از زوجین پس از خیانت می توانند دوباره رابطه خود را بسازند.
  2. جستجو برای یافتن اطلاعاتی از فردی که همسرتان با او وارد رابطه شده است، از دیگر رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر است. در برابر وسوسه جستجو در زندگی شخصی، یافتن آدرس خانه و محل کار او مقاومت کنید.از شبکه های اجتماعی برای دیدن تصاویر او استفاده نکنید. این کارها تنها باعث می شوند که اشتغال فکری بیشتری پیدا کنید و تصویر او دائما پیش چشم شما قرار گیرد.
  3. مقاومت در برابر میل به پر کردن فرم تقاضای جدایی شاید یکی از سخت ترین چیزهایی است که افراد پس از کشف خیانت با آن رو به رو می شوند. عجله در تصمیم گیری برای ختم رابطه از مهلک ترین رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر است. به یاد داشته باشید که دادگاه قرار نیست جایی فرار کند؛ دادگاه همیشه در همان خیابان خواهد بود. اگر پیش از آنکه به لحاظ عاطفی آنچه رخ داده است وضعیت رابطه خود را ارزیابی نکنید، تصمیم گیری عجولانه می تواند غم و اندوه شما را تشدید کند.

حرف آخر: از خیانت پیشگیری کنید، درمان خیلی سخت تر خواهد بود. سعی کنید خیلی زود اولین علائم سردی در زندگی و رابطه خود را پیگیری کنید.

سعی کنید در زندگی خود این امر را جا بیندازید که مراجعه به مشاور خانواده برای حل مشکلات است و برای دادن جهت درست به زندگی. اولین تلاش شما برای وقتی که متوجه خیانت شدید این باشد که تحت نظر یک روانشناس و مشاور جلو بروید.

  • برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز