معروف ترین دیدنی های خیابان استقلال در تور استانبول

ژیوار

از مهم‌ترین مناطقی که در تور استانبول و بخصوص سفر اول نباید از دست داد، خیابان استقلال است. این منطقه در دل بلوک‌های تاریخی خود، بناهای کهن و کلیساهای معروفی را جای داده است و همچنین رستوران‌ها، پاساژها و فروشگاه‌های متعددی دارد. این خیابان که یکی از قدیمی‌ترین ریل‌های قطار درون‌شهری را در خود جای داده است، یکی از پررفت‌وآمدترین مکان‌های ترکیه نیز هست.

کاماپرس در این گزارش، معروف‌ترین دیدنی‌های خیابان استقلال در تور استانبول را معرفی می‌کند.

برج گالاتا در انتهای خیابان استقلال

مسیر زیبای خیابان استقلال با فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعدد، در نهایت به یک بنای تاریخی مهم به نام برج گالاتا منتهی می‌شود. امکان بالارفتن از این برج و دیدن منظره فوق‌العاده اطراف آن وجود دارد. گالاتا، دیوارهایی با ضخامت حدود 4 متر دارد و ارتفاع آن بیش از 60 متر است. این بنا ابتدا با کاربرد فانوس دریایی ساخته شد و از قرن 16 میلادی به رصدخانه تغییر کاربری داد.

برای رسیدن به بالای این برج باید 143 پله را طی کرد و در نهایت چشم‌اندازی خاص از مسجد سلطان احمد و کاخ توپکایی را می‌توان دید. بالکن این بنا در قرن 19 بازسازی شده است و به همین جهت معماری‌های مدرن‌تر نیز در آن به چشم می‌خورد.

دریان سفر امید

موزه جدید و زیبای مادام توسو

یکی از دیدنی‌هایی که در تور استانبول نباید از دست داد، موزه‌ای مشاهیری به نام مادام توسو است که ساخت آن به سال 2016 میلادی بازمی‌گردد. این موزه، تندیس مشاهیر بزرگ ترکیه را به نمایش می‌گذارد و در آن می‌توان مجسمه‌هایی از مولانا، مصطفی کمال آتاتورک، آلبرت انیشتین، آردا توران و بسیاری از افراد مشهور دیگر را پیدا کرد.

موزه مادام توسو در بلوک 56 خیابان استقلال واقع شده است و امکان بازدید آن از 10 صبح تا 8 شب وجود دارد.

خیابان فرانسوی یا فرنچ استریت

خیابان فرانسوی در انتهای خیابان استقلال قرار دارد و پشت میدان گالاتاسرای می‌توان آن را پیدا کرد. در این منطقه، نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی وجود دارد و رستوران‌های متنوع با انواع تزئینات خاص مشغول به کار هستند. این خیابان در سال 2004 توسط یک معمار پاریسی بازسازی شد و امروزه از بهترین مناطق برای عکاسی در تور استانبول است.

بازدید از کلیسای سنت آنتوان در تور استانبول

کلیسای سنت آنتوان یکی از ساختمان‌های تاریخی و زیبای خیابان استقلال است که نمایی سفید و قرمز دارد. این مجموعه با نام کلیسای سنت آنتونی پادووا نیز شناخته می‌شود و قدمت آن به سال 1725 میلادی می‌رسد. اولین بار ایتالیایی‌ها این بنای زیبا را طراحی کرده‌اند اما معماری نوین آن با الهام از سبک رومی، در سال‌های 1906 تا 1912 اجرا شده است.

این مجموعه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 و 30 دقیقه عصر منتظر علاقه‌مندان است و در بلوک 171 خیابان استقلال قرار دارد.

موزه فرهنگی و هنری ودات ندیم

ودات ندیم نام نویسنده و هنرمند معروف ترکیه‌ای است که موزه آن را در سال 1995 تاسیس کرده‌اند. این موزه زیبا، مجموعه‌ای از ظروف نقره، سکه، پارچه و ابزارهای نفیس مختلف را گردآوری کرده است و در آن آثار خوش‌نویسی و پارچه‌های گلدوزی زیبایی نگه‌داری می‌شوند. موزه ودات ندیم می‌تواند آداب و فرهنگ ترکیه را به خوبی انعکاس دهد و در آن سعی زیادی برای نمایش فرهنگ فولکلور ترکیه صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای تماشای این موزه می‌توانند در روزهای غیرتعطیل از ساعت 10 صبح تا 7 عصر مراجعه کنند. این موزه در روزهای آخر هفته از 1 ظهر تا 7 عصر باز است و در بلوک 285 خیابان استقلال می‌توان آن را پیدا کرد.

کلیسای کاتولیک سانتا ماریا در استانبول

گردشگران در تور استانبول می‌توانند از قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک شهر با نام کلیسای سانتا ماریا دیدن کنند. این مجموعه که قبل از ورود عثمانی‌ها و توسط رومی‌ها ساخته شده است، طراحی زیبایی دارد و فرآیند تکمیل آن در دوران عثمانی‌ها انجام شده است. در این کلیسا بعد از ورودی و پلکان، محرابی زیبا قرار دارد و تندیس حضرت مریم جلوه‌نمایی می‌کند.

این بنای تاریخی در بلوک 215 خیابان استقلال واقع شده است و از ساعت 8 صبح تا 7 شب امکان بازدید از آن وجود دارد.

میدان و موزه گالاتاسرای در خیابان استقلال

میدان گالاتاسرای که بنای آن به زمان عثمانیان برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر است، در بلوک 90 خیابان استقلال قرار دارد. در کنار این میدان، از موزه ورزشی باشگاه گالاتاسرای نیز می‌توان دیدن کرد. این منطقه، در زمان ساخته‌شدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و نخستین دبیرستان دولت عثمانی در آن قرار داشت.

از ساعت 10 صبح تا 6 عصر امکان بازدید از موزه گالاتاسرای وجود دارد و بهترین دیدنی تور استانبول برای علاقه‌مندان به فوتبال است.

تجربه‌ای متفاوت از تور استانبول با «نهال گشت»

«نهال گشت» مجموعه‌ای مطمئن و باتجربه در زمینه عرضه انواع تورهای خارجی و داخلی است که همه روزه مسافران زیادی را در سراسر جهان همراهی می‌کند. این آژانس مسافرتی، تنوع بالایی در خدمات خود دارد و بهترین تورهای تابستانی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های این مجموعه، تور استانبول آن است که برای شهریور و پاییز 1403 طرفداران زیادی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای تابستانی «نهال گشت» بخصوص تور استانبول، می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 021910081 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز