خودروی خورشیدی چینی که خودش رانندگی می‌کند

ژیوار

یک تیم فناوری چینی در ششمین کنگره جهانی اطلاعات از خودروی خورشیدی تیانجین رونمایی کردند که گامی بزرگ به سوی هدف سیستم حمل‌ونقل بدون آلودگی را نشان می‌دهد.

تیانجین اولین خودروی خورشیدی چین نیست اما رسما اولین خودروی خورشیدی هوشمند این کشور به شمار می‌رود. ابن خودرو تنها در عرض ۵ ماه توسط ۴۲ شرکت و سه دانشگاه به ثمر رسید.

به گزارش کاماپرس، پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در آن حدود ۸ متر مربع را اشغال می‌کنند و در یک روز آفتابی می‌توانند توان خروجی ۷.۶ کیلووات ساعت را تولید کنند. تیانجین همچنین می‌تواند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۲۵ کیلوگرم آلودگی کربنی مضر را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

با توجه به زمان ساخت ۵ ماهه این خودرو دارای محدودیت‌هایی است که انتظار می‌رود در طول زمان بهبود یابد. از جمله اینکه تاکنون حداکثر برد به دست آمده تا کنون تنها ۷۵ کیلومتر و حداکثر سرعت نیز حدود ۷۸ کیلومتر در ساعت است.

دیگر امکانات این خودروی خورشیدی شامل صفحه نمایش لمسی، سه دکمه فرمان، رانندگی خودکار سطح ۴ و باتری با چگالی انرژی ۳۳۰ وات ساعت بر کیلوگرم اشاره کرد. این ویژگی‌ها با توجه به اینکه خودرو با نیروی خورشید کار می‌کند بسیار شگفت‌انگیز است. تاریخ دقیقی برای عرضه این خودروها مشخص نشده اما انتظار می‌رود به‌عنوان راهی موثر برای کاهش آلودگی‌ در سراسر جهان استفاده شود.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز