خطر ممنوعیت خرید آیفون در چین

به نظر می‌رسد فروش جدیدترین گوشی آیفون در چین قرار نیست چندان آسان باشد، به‌خصوص که اخیرا مقامات دولتی این کشور از داشتن محصولات اپل منع شده و رقبای چینی، مانند هوآوی روز به روز در حال تلاش برای جایگزینی آن هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، علاقه ویژه چینی‌ها به آیفون این کشور را رسما به دومین بازار بزرگ اپل از نظر فروش در خارج از ایالات متحده تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

به علاوه بسیاری از مردم برای رویداد رونمایی از آیفون ۱۵ در ۱۲ سپتامبر لحظه‌شماری می‌کنند، اما به‌ نظر نمی‌رسد مقامات پکنی علاقه زیادی به آن داشته باشند. چین یک چشم‌انداز فوق‌العاده برای اپل، فراتر از بازارهای اشباع شده غربی را به شمار می‌رود، با این حال دولت این کشور تمام تلاش خود را به کار بسته تا برای کاهش اتکای به فناوری خارجی محصولات جایگزین معرفی کند.

راز آسمان پایتخت

پس از ممنوعیت فروش تجهیزات شرکت‌های هوآوی و زد تی ای در دولت ترامپ، در مقابل کارکنان سازمان‌های دولتی چینی نیز از استفاده از گوشی‌های آیفون منع شدند. بنابراین با توجه به وخامت روابط بین دو کشور بعید نیست اپل نیز شاهد ممنوعیت مشابهی در یکی از بزرگترین بازارهای فروش خود باشد.

به علاوه اخیرا هوآوی، یک گوشی هوشمند جدید 5G، با سرعت و قدرت فوق‌العاده به نام میت ۶۰ پرو را روانه بازار کرده تا آن را به یک جانشین مناسب برای آیفون تبدیل کند. کارشناسان فناوری معتقدند در صورت تصویب شدن این تحریم، شانس فروش موفق آیفون ۱۵ تا حد زیادی به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز