خرید ورق استیل وارداتی با قیمت مناسب

ورق استیل - آهن رویال
ژیوار

ورق استیل از جمله محصولات فولادی است که در ایران تولید نمی‌شود و به همین دلیل صاحبان صنایع مجبور به خرید انواع وارداتی این ورق هستند. تنوع کشورهای تولید کننده این ورق باعث شده که قیمت خرید ورق استیل در بازار ایران نیز متفاوت باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی برای خرید ورق استیل با قیمت مناسب پرداخته است.

چرا ورق استیل در ایران تولید نمی‌شود؟

دلیل عدم تولید ورق استیل در ایران را باید در ضعف فنی کارخانه‌ها در تامین مواد اولیه و آلیاژهای این محصول جست­وجو کرد. در واقع تولید ورق استیل در ایران توجیه فنی و اقتصادی ندارد. قیمت مواد اولیه و آلیاژ‌های این محصول از جمله کروم و نیکل برای واردات بسیار بالا است و از طرفی واردات این آلیاژ‌ها نیز به دلایل مختلف با مشکل مواجه می‌شود.

اگرچه کروم در ایران وجود دارد، اما فلز نیکل باید از خارج تهیه شود که هزینه هنگفتی را می‌طلبد. حتی با فرض تهیه این آلیاژ، محصول تولیدی در کشور از نظر قیمت تمام شده و کیفیت، قابل رقابت با محصولات خارجی نخواهد بود. بر همین اساس، خریداران این محصول همچنان خرید ورق استیل خارجی را در دستور کار خود قرار می­‌دهند.

دلایل نوسانات قیمتی ورق استیل

ورق استیل، یک محصول وارداتی است و قیمت آن ارتباط مستقیمی با نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد و استیل دارد. در واقع، قیمت روزانه ورق استیل در مراکز فروش این محصول، با استعلام قیمت جهانی فولاد و قیمت دلار، مشخص و تعیین می‌شود.

دریان سفر امید

ورق استیل همچنین یک ورق پرکاربرد و از جمله مواد اولیه مورد استفاده در بسیاری از صنایع است و عرضه و تقاضا نیز می‌تواند قیمت خرید ورق استیل را بالا ببرد. استعلام روزانه قیمت ورق استیل از جمله کارهای روتین خریداران این ورق در کشور است.

ورق استیل - آهن رویال

ویژگی‌ها و کاربردهای ورق استیل

ورق‌های استیل علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی و ضد زنگ بودن، دارای خاصیت‌هایی همچون زیبایی ظاهری، قابلیت بالای جوشکاری، قابلیت بازیافت و عمر مفید و طولانی است و به همین دلیل بیشترین دلیل خرید ورق استیل، استفاده از آن به عنوان مواد اولیه در صنایع دکوراتیو است.

علاوه بر صنایع دکوراتیو، در مجموعه‌های تولید آسانسور، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، قالب‌های صنعتی، کابینت، تجهیزات بیمارستانی و قطعات موتور جت و هواپیما نیز از این نوع ورق استفاده می‌شود. صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع نظامی نیز از کاربران ورق استیل به شمار می­‌روند.

البته ویژگی‌های ورق استیل صنعتی و دکوراتیو باهم متفاوت است و باید در خرید ورق استیل به این تفاوت‌ها دقت کرد. تفاوت عمده ورق استیل صنعتی و دکوراتیو، در ضخامت ورق خلاصه می‌شود؛ به طوریکه ورق‌های استیل دکوراتیو بسیار نازک‌تر از ورق‌های صنعتی هستند و ضخامت کمتری دارند. این تفاوت می‌تواند در تعیین قیمت روز ورق استیل دکوراتیو تاثیرگذار باشد.

کشورهای تولید کننده ورق استیل

بیشتر ورق‌های استیل موجود در ایران در کارخانه‌های کشور چین تولید می‌شود و در برخی از مواقع، ورق‌های تولید کشورهای تایوان، هند، کره جنوبی، ایتالیا و آفریقای جنوبی نیز به کشور وارد می‌شود. از جمله مهم‌ترین دلایل بیشتر بودن ورق استیل چینی در کشور، قیمت پایین‌ ورق تولیدی این کشور است. اگرچه بعضا می‌توان ورق‌های باکیفیت تولید شده در سایر کشورها را نیز در بازار مشاهده کرد.

ور

آیا ورق استیل با ورق استنلس استیل فرق دارد؟

اگرچه ورق‌های استنلس استیل با نام ورق استیل نیز شناخته می‌شوند، اما در خرید ورق استیل باید به تفاوت‌های این دو محصول فولادی نیز توجه داشت. انواع استنلس دارای حداقل 10.5 درصد کروم هستند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی، مقاومت به مراتب بیشتری از خود نشان می‌دهند.

خرید ورق استیل با قیمت مناسب از «آهن رویال»

آهن رویال به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع، از جمله خدمات آهن رویال محسوب می‌شود.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز