خریداران سکه در سال ۹۹ چقدر باید مالیات بدهند؟

همه خریداران سکه که در سال ۹۹ از بانک مرکزی بیشتر از ۵ قطعه سکه خریده اند، مشمول پرداخت مالیات هستند.

به گزارش کاماپرس، براساس قانون مالیات های مستقیم، خریداران سکه در سال ۹۹ باید مالیات بپردازند. طبق این قانون همه کسانی که در سال گذشته بیشتر از ۵ قطعه سکه خریده اند باید مالیات آن را تا پایان خرداد ماه بپردازند.

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درباره چگونگی مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

۱-همه اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر (۱۰۵) قطعه سکه اقدام کرده اند مشمول مالیات مقطوع دموضوع این دستورالعمل هستند.

۲-مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰است. خریداران باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق به این دستورالعمل اقدام کنند.

آریاک سفر

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مالیات سکه چگونه محاسبه می شود؟

-طبق این ابلاغیه تا ۵ قطعه سکه مشمول پرداخت مالیات نمی شود

-نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹.۶۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

-نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

-نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال مالیات مقطوع

لازم به ذکر است مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ ندارند، می توانند حددر چهار قسط مساورب مبلغ مالیات تعیین شده را پرداخت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خریداران سکه در سال ۹۹ چقدر باید مالیات بدهند؟

  1. مصطفی گفته:

    یادمه مسئولان می‌گفتند ما باید از سوداگری و دلالی سکه و دلار جلوگیری کنیم. حالا خودتون قضاوت کنید چرا کسی که سکه‌ی دو ساله خرید کرده و به مدت دو سال پولش مسدود بوده و هیچ کاری نتونسته با اون پول بکنه باید چند برابر کسی که سکه‌ی شش ماهه خریده مالیات بپردازه؟ من با پرداخت مالیات هیچ مخالفتی ندارم ولی چرا هر چه این مالیات‌ها گرفته میشه اوضاع خراب‌تر میشه، چرا فاصله‌ی طبقاتی بیشتر میشه، چرا اختلاص‌ها بیشتر میشه؟؟؟؟؟ من 30 عدد سکه‌ی دو ساله خریدم که باید 30 میلیون مالیات بدم. در این دو سالی که پولم مسدود بود فرصت‌های خوبی برای خرید خونه داشتم که متأسفانه چون مقداری از پولم نزد دولت محترم مسدود بود نتونستم کاری بکنم. کسانی که سکه‌ی شش ماهه با قیمت 1600 خریدند در مهر ماه همان سال که تحویل گرفتند قیمت سکه به نزدیک 6 میلیون رسید و هنوز قیمت اجناس به شدت الان بالا نرفته بود که می‌تونستن از بازار با قیمت یک دهم الان چیزی بخرن.
    هدف مسئولان از پیش‌فروش سکه جذب نقدینگی بود که اتفاقا خریداران دو ساله خیلی خوب در این زمینه به دولت کمک کردند چون نقدینگی این افراد به مدت دو سال مسدود ماند و عملا هیچ کاری نتوانستند بکنند. ولی انگار دولت عزیز و محترم و گرامی برعکس داره عمل میکنه و این افرادو به خاطر اینکه دو سال نقدینگیشون تو جامعه گردش نداشته داره تنبیه میکنه!!! بنده اگر همان سال 97 سکه از بازار آزاد به قیمت 1700 میخریدم میتونستم در مهر همان سال به قیمت 5500 بفروشم و حداقل یک زمین بخرم که الان قیمتش حداقل 10 برابر شده. خیلی اشتباه کردم سکه‌ی دو ساله خریدم. متأسفانه متولیان این کار بدون هیچ استدلالی دارن مالیات هنگفت می‌گیرن. باید یه کاری کرد. این نتیجه‌ی اعتماد به دولته. این خط این نشون اگه چند وقت دیگه به دارایی‌های بورس هم مالیات نبستند هر چی دوست داشتید نثار من کنید. متأسفانه خودشون دارن کاری می‌کنن که دارایی‌هامونو پنهان کنیم. بهترین گزینه ارز دیجیتاله که هیچ ردی از دارایی نمیمونه. من با مالیات هیچ مخالفتی نداریم ولی به شرطی که روی وضع جامعه و مردم اثر مثبت داشته باشه و از همه به صورت عادلانه مالیات گرفته بشه ولی متأسفانه اثر معکوس داره: روز به روز داره فاصله‌ی طبقاتی بیشتر میشه، نرخ امید به زندگی کاهش پیدا میکنه و … .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز